Nietypowe zakładki do książek. Co możesz na nich umieścić?
Zakładki do książek są praktycznym gadżetem, który niesie za sobą duży potencjał reklamowy. Można je personalizować, dopasowywać do okazji, wręczyć na prezent – opcji jest naprawdę dużo. Sprawdź pomysły na to, co możesz umieścić na zakładkach!
Zakładki z pomysłem – kreatywna reklama i nie tylko
Zakładka to mała przestrzeń z dużym potencjałem. Gadżet, którego wymiar praktyczny sprawia, że jest on realnie użytkowany przez fanów książek – dzięki temu cykl życia zakładki nie kończy się tak szybko jak, na przykład, ulotki.
Zakładki sprawdzają się jako gadżety reklamowe (dla księgarń, bibliotek, wydawnictw), jako pamiątki na różne okazje (chrzciny, śluby, rocznice); mogą pełnić funkcję edukacyjną (minimapa, infografiki naukowe) czy zostać upominkiem dla pracowników firmy lub uczniów szkoły. Zakładki różnią się od siebie jakością wykonania, rodzajem użytego papieru i nadrukiem, dlatego warto wybierać sprawdzone miejsca celem zamówienia swojego projektu: https://www.openprint.pl/zakladki-do-ksiazek.
Co umieścić na zakładce? Od kodów QR po przepisy
Zakładka może być zwyczajną reklamą z grafiką lub zdjęciem, ale warto w tej kwestii postawić na kreatywność. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na niej kodu QR kierującego do podcastu, filmu czy darmowego e-booka – to ostatnie może być bardzo atrakcyjne dla moli książkowych.
Zakładka do książek kucharskich może zostać uświetniona ciekawym przepisem kulinarnym ze zdjęciami, warto umieścić też coś, co jest zwyczajnie ciekawe i niesie wartość dodaną dla odbiorcy, na przykład krótki materiał edukacyjny albo ciekawostki związane z konkretnym tematem.
Dzieciom spodobają się łamigłówki czy zagadki, fani książek docenią checklistę obowiązkowych pozycji literackich do odznaczania (np. te kryminały przeczytaj w tym roku!), zakładka może być też praktyczna – dobry pomysł na nadruk to kalendarz roczny.
Ciekawą opcją jest stworzenie całej serii zakładek z grafikami, które odbiorca może zbierać tak, aby zgromadzić całą kolekcję.
Zakładki personalizowane – jak dopasować?
Zakładki dobrze sprawdzą się jako element brandingowy, dodatki na eventach czy pamiątki z wydarzenia, na przykład ze ślubu. W przypadku tego ostatniego, dobrze jest spersonalizować gadżet poprzez dodanie zdjęcia (na przykład młodej pary), daty wydarzenia i krótkiej, ciepłej dedykacji z podziękowaniem dla gości.
Warto jest dobrać odpowiedni papier – na specjalne okazje przyda się ten uszlachetniony, na przykład lakierem UV czy warstwą soft touch, możesz też eksperymentować z formą (zakładki z dziurką i zawieszką, kwadratowe, prostokątne).
Niektóre firmy zamawiają zakładki całymi seriami, na przykład grzyby Polski czy zwierzęta Afryki, dzięki czemu odbiorca może zechcieć mieć ich w kolekcji więcej. Ma to dużą wartość marketingową, wszak na zakładkach może być Twoje logo, adres strony internetowej czy kod QR kierujący do ciekawej zawartości. Pamiętaj, że zakładka powinna być wysokiej jakości, aby długo mogła pełnić swoją funkcję!
źródło: materiał partnera, artykuł sponsorowany




