REKLAMA
BiznesRemonty DrógSilesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Oto największa inwestycja kolejowa w woj. śląskim

To jedna z największych, o ile nie największa inwestycja kolejowa w województwie śląskim. W 2027 roku kolej ma zyskać nowy wymiar i – jak twierdzą jej władze – przekreślić stereotyp jako środka komunikacji nie z tej epoki.

Prace już trwają, między innymi w Katowicach

W tym miejscu powstaną nowe tory, a inwestycja pozwoli na oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Dzięki temu dla pasażerów ma być szybciej, punktualniej i wygodniej.
– Ten cel do budowy torów aglomeracyjnych, oddzielający ruch dalekobieżny pozwoli na uzyskanie taktu. Po prostu będziemy mogli przyjąć, że co 15 minut docelowo pociąg będzie odjeżdżał w każdym z kierunków. I to należy przyjąć jako standard, który chcemy osiągnąć – mówi Marek Kuśka, PKP PLK.
Mowa o połączeniu z Będzina do Zebrzydowic, w tym między innymi o połączeniu z Będzina do Katowic-Piotrowic. Obecnie w Katowicach w ramach tej inwestycji powstaje nowy przystanek kolejowy Katowice Morawa. Na całej trasie będzie ich zdecydowanie więcej.

Polska kolej zmienia standardy 

– To jest inny standard zupełnie i inny wiek dla kolei, która do tej pory była postrzegana często jako niedowartościowana, niedoinwestowana, a przez to odbierana trochę jak nie z tej epoki. Ta inwestycja i jej skala jest naprawdę olbrzymia – mówi Janusz Pasierb, PKP PLK.
Modernizacja linii pozwoli także na zwiększenie prędkości pociągów. Te będą mogły kursować z prędkością nawet 160 km/h. Władze Katowic uważają, że taka inwestycja zachęci mieszkańców do korzystania z kolei.
– Przebudowa tej infrastruktury, poprawienie dostępności, budowa nowych peronów, dojść, parkingów, to wszystko warunki podstawowe, by można było swoje plany podróży oprzeć na kolei. A nie ma lepszego, bardziej skutecznego i efektywnego środka transportu niż kolej – mówi Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic.
Inwestycja ma zostać ukończona w 2027 roku, a jej koszt jest niebagatelny i wynosi około 7 miliardów złotych.

Autor: Paweł Jędrusik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button