REKLAMA
Silesia Flesz najnowsze informacje

Polacy miażdżą podręcznik do HIT. Chęciński: „Gdybym był nauczycielem, nigdy bym nie korzystał”

Większość Polaków, która słyszała o podręczniku „Historia i Teraźniejszość” autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego, ocenia go negatywnie – wynika z najnowszego sondażu IBRiS dla Radia ZET.

 

Aż 73,3 proc. ankietowanych  ocenia podręcznik „Historia i teraźniejszość” autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego źle (zdecydowanie źle – 60,6 proc. proc. i raczej źle – 12,7 proc.) – wynika z sondażu IBRiS dla Radia ZET.

Źle ocenia go także Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. W mediach społecznościowych napisał: „Gdybym był nauczycielem, nigdy bym z niej nie korzystał”

Zgodnie z prawem, nauczyciele nie muszą korzystać z podręcznika do przedmiotu, żeby zrealizować podstawę programową.  Marcin Krupa, prezydent Katowic, zasugerował, że w katowickich szkołach omawianej pozycji raczej nie będzie.

– Katowickie szkoły zawsze były wolne od narzucania działań, które mogą antagonizować czy wprowadzać ideologię do procesu edukacyjnego. Tego będziemy pilnowali – powiedział Krupa na antenie Radia Zet.

Burmistrz Ustrzyk Dolnych zapowiedział, że jako organ prowadzący szkołę w mieście, zabroni korzystania z podręcznika Wojciecha Roszkowskiego.

– Podjąłem decyzję, którą przekazałem dyrekcji LO SMS w Ustrzykach Dolnych o zakazie korzystania z podręcznika autorstwa prof. W. Roszkowskiego. Nauczyciel prowadzący przedmiot będzie realizował podstawę programową z przygotowanych przez siebie indywidualnych materiałów, które szkoła będzie bezpłatnie przekazywała uczniom. Decyzję tę podjąłem w pełni świadomie, biorąc jej wszystkie konsekwencje na siebie – napisał w mediach społecznościowych burmistrz Bartosz Romowicz.

Historia i teraźniejszość to nowy przedmiot szkolny, który będzie obowiązkowy dla wszystkich uczniów szkół ponadpodstawowych. Od 1 września 2022 r. będzie wprowadzany w klasie I liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I stopnia. Wprowadzony będzie w miejsce przedmiotu wiedza o społeczeństwie, nauczanego w zakresie podstawowym, będzie obejmował zagadnienia z zakresu wiedzy o społeczeństwie oraz zagadnienia z historii najnowszej od 1945 r. do 2015 r.

Historia i teraźniejszość będzie wprowadzana w szkołach ponadpodstawowych sukcesywnie, obejmując kolejne roczniki. Docelowo nauczana będzie w liceum ogólnokształcącym w klasie I i II, w technikum w klasie I, II i III, a w branżowej szkole I stopnia w klasie I.

Autor: TVS, Radio ZET

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button