Silesia Flesz najnowsze informacje

Ponad 25 mln złotych kary dla T-Mobile

Ponad 25 mln złotych kary nałożył na T-Mobile Polska prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Reklamy operatora z hasłem „1200 GB za darmo przez rok” wprowadzały klientów w błąd. Czytajcie.

 

 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję dotyczącą operatora telekomunikacyjnego T-Mobile Polska. Wątpliwości wzbudziły reklamy oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok”. Te pojawiały się, m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim. Postępowanie wszczęto na podstawie skargi konsumenta. Przeanalizowano reklamy i regulaminy promocji.

Pod jednym warunkiem

Jak ustalił urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy.

Powiązane artykuły

Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Ponad 25 mln złotych kary

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył na T-Mobile Polska karę ponad 25 mln złotych. Informacja o decyzji Prezesa Urzędu zostanie opublikowana na stronie internetowej T-Mobile Polska i pojawi się na profilach operatora w mediach społecznościowych. Będzie ona w dwóch wersjach językowych: polskiej, a także ukraińskiej, ponieważ w błąd zostali wprowadzeni również konsumenci posługujący się tym językiem. Decyzja nie jest prawomocna – operator ma możliwość odwołania się do sądu.

NAJNOWSZE SILESIA FLESZ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button