Ponad 400 barek popłynęło w tym roku z Gliwic do Wrocławia. Co transportowały?
W tym roku z Gliwickiego Portu w kierunku Wrocławia wypłynęło 421 barek z ponad 200 tys. ton węgla energetycznego. To o 63% więcej niż w poprzednim sezonie.
TOP 5 SILESIA FLESZ: Arni pokazał w Katowicach kaloryfer, a urzędnicy rachunki za śmieci!
Dokładnie 206 808 ton węgla dostarczono w 2018 r. drogą wodną z Gliwic do elektrociepłowni we Wrocławiu. Przeładowano 3 834 wagony w 105 pociągach, popłynęło 421 barek.
Dostarczenie energetycznego paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu to intermodalny łańcuch logistyczny wykorzystujący dwie gałęzie transportu: kolejowy i wodny śródlądowy. Do gliwickiego portu z kopalni Sośnica węgiel jest przewożony pociągami. Przeładunkiem węgla z wagonów na barki zajmuje się Śląskie Centrum Logistyki S.A., spółka z 77% udziałem Miasta Gliwice, który zarządza portem w Gliwicach. Za organizację drogi przewozu odpowiada grupa kapitałowa OT Logistics.
CZYTAJ TAKŻE: Droga Rybnik-Racibórz powstanie z opóźnieniem? Na budowie brakuje rąk do pracy [WIDEO]
Droga Rybnik-Racibórz powstanie z opóźnieniem? Na budowie brakuje rąk do pracy [WIDEO]
– Nasze możliwości przeładunkowe towarów masowych są znacznie większe niż wspomniane 207 tys. ton węgla i sięgają około 1 mln ton rocznie. Sukcesywnie modernizujemy nasze żurawie portowe oraz infrastrukturę. Jesteśmy również gotowi na inwestycję w nowy sprzęt przeładunkowy, jeśli zajdzie taka potrzeba – tłumaczy Robert Goc, dyrektor ds. rozwoju w Śląskim Centrum Logistyki S.A.
Źródło: UM Gliwice