Kategorie

W Pszczynie powstaje centrum przesiadkowe. To największa inwestycja w historii miasta [WIDEO]

Właśnie rozpoczął się pierwszy etap oczyszczania terenu pod budowę centrum przesiadkowego w Pszczynie. Wyciętych zostanie ponad 200 drzew, ale po zakończeniu budowy nie zabraknie tu zieleni.

 

-Zaplanowaliśmy wiele nasadzeń zastępczych. Projekt przewiduje wykorzystanie tutaj wielu gatunków ozdobnych drzew liściastych, które pozwolą na zachowanie walorów tego krajobrazu i przyczynią się do wzrostu różnorodności zadrzewień – mówi Marcela Grzywacz, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Pszczynie.

W Pszczynie powstaje centrum przesiadkowe. To największa inwestycja w historii miasta

Centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym to największa inwestycja w historii Pszczyny. Powstanie m.in. punkt do obsługi podróżnych, wiaty przystankowe dla autobusów, elektroniczne rozkłady jazdy, parkingi samochodowe na 200 miejsc i prawie tyle samo miejsc dla rowerów.

 

Powiązane artykuły

-Budowa tego centrum przesiadkowego przyczyni się do wzrostu różnorodności kierunków, które będzie można odwiedzać, jeżeli chodzi o te miejsca, o samo miasto. Ale też mieszkańcy i turyści będą mogli na przykład przyjechać samochodem bądź pociągiem do Pszczyny, zostawić tutaj samochód albo z pociągu przenieść się na rower i już rowerem zwiedzać nasze piękne okolice – mówi Marcela Grzywacz, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Pszczynie.

Za budowę większości obiektów odpowiedzialne będzie starostwo powiatowe. Natomiast gmina zajmie się budową ponad 20 km dróg rowerowych.

W Pszczynie powstaje centrum przesiadkowe. To największa inwestycja w historii miasta

Główny środek komunikacji z osiedli do centrum przesiadkowego, z naszych miejscowości, czyli z sołectw, czyli ze wsi do centrum to odbywa się to właśnie rowerami. I dzięki temu te ścieżki rowerowe o wiele lepiej skomunikują miasto razem z naszymi ościennymi miejscowościami, które są w odległości 2,3, czasem 4 km od centrum – mówi Dariusz Skrobol, burmistrz Pszczyny.

Wartość inwestycji to ponad 43 mln złotych, z czego ponad 35 mln pochodzi z Unii Europejskiej. Zakończenie budowy centrum przesiadkowego planowane jest na przyszły rok. Trasy rowerowe powstaną do końca 2020 roku.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button