Rozkład lotów LATO 2018 z Katowice Airport. 123 kierunki, 31 państw, 4 kontynenty
W niedzielę 25 marca 2018 roku w Katowice Airport zaczyna obowiązywać letni rozkład lotów. W jego ramach z pyrzowickiego lotniska dostępne będę rekordowe 123 kierunki regularne i czarterowe na 105 lotnisk w 31 państwach na 4 kontynentach â w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Północnej.
Rozkład lotów LATO 2018 z Katowice Airport: siatka połączeń regularnych
Połączenie realizowane w ruchu rozkładowym w rozkładzie lato 2018 z Katowice Airport to w sumie rekordowe 54 trasy do 21 państw. Najwięcej kierunków – po osiem – dostępnych jest do Włoch i Wielkiej Brytanii. Na siedmiu trasach polecieć będzie można do Niemiec, a na czterech do Grecji. Po trzy połączenia dostępne są do Hiszpanii, Norwegii, Portugalii i na Ukrainę. Dwa kierunki oferują linie lotnicze z wylotem do Holandii oraz Szwecji. Do Bułgarii, Chorwacji, na Cypr, do Czarnogóry, Gruzji, Irlandii, Islandii, Izraela, na Maltę i do Zjednoczonych Emiratów Arabskich dostępne jest po jednej trasie. Ponadto w ofercie znajduje się jedno połączenia krajowe – do Warszawy.
Komentując siatkę połączeń regularnych w rozkładzie lato 2018 Artur Tomasik prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport, powiedział: Cieszymy się, że w ramach rozkładu lato 2018 dostępna będzie najbogatsza siatka połączeń regularnych w historii pyrzowickiego lotniska. Po raz pierwszy w tym segmencie przekroczyliśmy liczbę pięćdziesięciu tras w ofercie. Nadal dynamicznie rozwijać będzie się Wizz Air, który na stałe powiększy swoją bazę o siódmy samolot, a w szczycie rozkładu doda do bazy ósmą maszynę. Rozwój bazy wiąże się oczywiście z rozwojem siatki połączeń Wizz Air z Pyrzowic. W rozkładzie lato 2018 linia zaproponuje aż siedem nowych tras. Ważny dla rozwoju oferty lotów jest także powrót Monachium. Nasze długotrwałe zabiegi zmierzające do przywrócenia tej trasy do siatki połączeń zakończyły się sukcesem. Według prognoz w 2018 roku wszystkie linie operujące na trasach regularnych, przewiozą więcej pasażerów niż w roku minionym i wydatnie przyczynią się do rekordowego wyniku liczby obsłużonych podróżnych, prognozowanego w tym roku.
W grupie dostępnych w sezonie lato 2018 połączeń aż 8 tras to połączenia nowe lub takie, które przez dłuższy czas nie były dostępne w ofercie. Siedem nowych tras uruchomi linia lotnicza Wizz Air. Najwcześniej wystartuje Lwów, bo już 26 marca br. Loty na tej trasie początkowo realizowane będą w poniedziałki i piątki, a od 20 czerwca br. także w środy i niedziele. W sobotę 16 czerwca zainaugurowana zostanie trasa do Faro, dokąd linia będzie latać we wtorki i soboty. Dzień później przewoźnik wykona pierwszy lot do Malagi. Trasa dostępna jest w każdą środę i niedzielę. 18 czerwca wystartuje pierwsze w historii pyrzowickiego lotniska połączenia rozkładowe do Czarnogóry. Loty do Podgoricy odbywać będą się w każdy poniedziałek i piątek. Na 20 czerwca br. Wizz Air zaplanował dwie inauguracje do Charkowa oraz do Memmingen. Loty na pierwszej z tras realizowane będą w środy i niedziele, a na drugiej w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Z kolei od 22 czerwca br. będzie można polecieć – w każdy poniedziałek i piątek – do Porto. Połączenia do Porto, Memmingen, Lwowa i Charkowa będą realizowane przez cały rok. Malaga, Faro i Podgorica to trasy sezonowe, które Wizz Air oferować będzie w szczycie rozkładu letniego. Ponadto do siatki połączeń regularnych wraca połączenia do Monachium. Loty na tym kierunku, realizowane będą raz dziennie we wszystkie dni tygodnia i obsługiwane przez Lufthansę. Rozpoczną się we wtorek 27 marca br.
Rozkład lotów LATO 2018 z Katowice Airoport: Siatka połączeń czarterowych
Katowice Airport od lat jest liderem wśród polskich portów regionalnych w segmencie obsługi ruchu czarterowego. Tegoroczna siatka połączeń wakacyjnych potwierdza dominująca pozycję portu w tym segmencie. W rozkładzie lato 2018 z pyrzowickiego lotniska dostępnych jest 67 tras czarterowych, które umożliwią dotarcie do 69 miejsc położonych w sumie na terenie 20 państw. Najwięcej tras, bo aż dwadzieścia, dostępnych jest do Grecji, na drugim miejscu z piętnastoma miejscami wypoczynku znajduje się Hiszpania. Do Włoch i Turcji dostępne są po cztery kierunki. Na trzy lotniska można będzie polecieć na Cypr oraz do Egiptu. W ofercie biur podróży i touroperatorów znajdują się po dwie trasy do: Bułgarii, Chorwacji, Czarnogóry, Portugalii i Tunezji. W dwóch lokalizacjach można wypocząć w Albanii. Ponadto w siatce połączeń czarterowych dostępne jest po jednej trasie do: Maroka, Dominikany, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Izraela, Omanu, Macedonii, na Wyspy Zielonego Przylądka i Zanzibar. W porównaniu z sezonem 2017 nowości w tegorocznej ofercie to chorwacki Split, Tivat w Czarnogórze, greckie wyspy Santorini, Chios i Lemnos.
Prezes Tomasik, komentując siatkę połączeń czarterowych dostępną w rozkładzie lato 2018 z Katowice Airport, powiedział: Prognozujemy, że w ciągu obowiązywania rozkładu letniego osiągniemy rekordowe wyniki w segmencie przewozów czarterowych. Wpływ będzie miało na to kilka czynników. Po pierwsze szybsze niż w roku ubiegłym rozpoczęcie lotów na znacznej części tras czarterowych, zdecydowana większość z nich wystartuje przed długim weekendem majowym. Po drugie touroperatorzy zwiększyli oferowanie na najpopularniejszych kierunkach wypoczynku czyli do Grecji, Bułgarii i Hiszpanii. Po trzecie wyraźnie odbudowuje się oferta do Turcji, również Egipt zdecydowanie wraca do łask. Warto podkreślić, że w rozkładzie lato 2018 Pyrzowice ponownie będą największa bazą linii czarterowych w Polsce. Według aktualnych informacji Small Planet Airlines bazować będzie w Pyrzowicach osiem samolotów z rodziny Airbus A320, Enter Air siedem Boeingów 737, a Travel Service trzy tego typu maszyny. W nadchodzącym sezonie bazę w Pyrzowicach uruchomi również nowy na rynku czarterowym przewoźnik czyli Ryanair Sun. Bazować będzie jednego Boeinga 737. Funkcjonowanie tak dużych baz przewoźników czarterowych nie byłoby możliwe bez odpowiedniej liczby stanowisk postojowych oraz bez rozwiniętego zaplecza do obsługi technicznej samolotów. W ten sposób inwestycje, które w ostatnich latach zrealizowaliśmy, przynoszą bardzo konkretne efekty i są fundamentem dla dalszego rozwój pyrzowickiego lotniska.
W roku 2018 w Katowice Airport po raz pierwszy w historii, w skali roku, zostanie obsłużonych ponad 4 mln pasażerów. GTL SA prognozuje, że w porównaniu z 2017 rokiem, w którym to obsłużono rekordowe 3,9 mln podróżnych, w tym będzie ich o kilkaset tysięcy więcej.
W Katowice Airport nieustannie toczy się proces inwestycyjny. Trwa rozbudowa płyty postojowej dla samolotów towarowych. W przyszłym roku rozpocznie się przebudowa i rozbudowa terminalu pasażerskiego B. W najbliższym czasie GTL SA rozpocznie prace koncepcyjne związane z budową całkowicie niezależnego, wyposażonego w rękawy terminalu pasażerskiego, które będą podstawą dla określenia ostatecznej skali inwestycji związanych z infrastrukturą terminalową. Ponadto GTL SA chce w najbliższych latach zrealizować także takie projekty jak: nowa strażnica Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, trzeci hangar techniczny, centralna wartownia, baza paliwowa, rozbudowa terminalu cargo. Nadal zwiększana będzie liczba stanowisk postojowych samolotów.
Na terenie portu inwestują też partnerzy GTL SA. Trwa budowa Hotelu Moxy (marka sieci Marriott). Inwestorem jest Chopin Airport Development. Obiekt ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2018 roku. Ponadto dwa projekty w Pyrzowicach prowadzi Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Trwa wyposażenia w niezbędne urządzanie nowej wieży kontroli lotniska, którą PAŻP planuje oddać do użytku operacyjnego na przełomie 2018 i 2019 roku. Razem z GTL SA Agencja realizuje też przedsięwzięcie „uzbrojenia” podejścia do pasa 09 drogi startowej Katowice Airport w system ILS CAT I. Realizacja tego projektu sprawi, że pyrzowickie lotnisko będzie pierwszym portem w kraju z systemem ILS na obydwu kierunkach drogi startowej. (źr:mat.pras.Katowice Airport)