REKLAMA
Silesia Flesz najnowsze informacje

Rozpoczęły się prace przy remoncie dworca kolejowego w Bytomiu

 Remont peronu jest częścią dużej inwestycji na odcinku Chorzów – Batory – Nakło Śląskie. Wartość prac wynosi 1,2 mld złotych.

 

Prace są dofinansowane z unijnego programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko”. Całość prac jest zaplanowana do zakończenia się w 2024 roku.

To jest inwestycja bardzo wyczekiwana przez Bytomian, dzięki niej uda się po pierwsze zwiększyć komfort podróżujących ponieważ na hali peronowej zostaną wprowadzone ułatwienia dla osób mających problemy z poruszaniem się. Oprócz tego zwiększy się także ruch kolejowy i mieszkańcy będą mogli korzystać z większej siatki połączeń. – mówi Małgorzata Węgiel-Wnuk, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Efektem tych prac będą wygodniejsze podróże w stronę Katowic, Tarnowskich Gór czy Gliwic.

Przebudowa stacji obejmie trzy perony, które będą podwyższone, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawią się windy, nowe ławki, nagłośnienie i oświetlenie, a orientacje w komunikacji ułatwi czytelne oznakowanie.

Powiązane artykuły

Prace obejmą również wiadukt przy ulicy Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki, a także budowę nowe wiaduktu kolejowego przy ulicy Strzelców Bytomskich.

Przebudowana również będzie hala peronowa, co zostało uzgodnione przez Polskie Linie Kolejowe, Miasto Bytom i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Pracę obejmą odtworzenie przeszkleń, także montaż wzmocnień dzięki czemu stacja Bytom będzie lepiej doświetlona no i zostanie przywrócony jej historyczny, zabytkowy charakter. – mówi Katarzyna Głowacka, zespół prasowy Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ruch z Bytomia do Gliwic został przeniesiony na tymczasowy peron do którego przejście możliwe jest od ulicy Zabrzańskiej dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, a także od Placu Wolskiego przez tunel zachodni, a następnie przez peron kolei wąskotorowej.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button