Ruda Śląska: Co dalej z budową ostatniego odcinka trasy N-S?
Ruda Śląska: Czarne chmury zawisły nad budową ostatniego odcinka trasy N-S. Ogłoszony 27 maja przetarg został unieważniony z powodu braku środków na realizację zadania. Co dalej?
Jak wygląda eskorta na porodówkę w wykonaniu policji? Co dalej z Ruchem Chorzów?
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
Ruda Śląska: Budowa ostatniego odcinka trasy N-S
27 maja władze Rudy Śląskiej ogłosiły przetarg na realizację czwartego – ostatniego 1,7 km odcinka trasy N-S, który ma połączyć DTŚ z autostradą A4. Przetarg został jednak unieważniony z powodu braku środków na realizację zadania. Jaka przyszłość czeka tę inwestycję?
13 obiektów inżynierskich, w tym ponad 150 m wiadukt nad linią kolejową w Wirku, a także dwupoziomowy węzeł drogowy z ul. Bielszowicką – tak miał wyglądać ostatni odcinek trasy N-S. Szacunkowa wartość zamówienia opiewała na kwotę ok. 230 mln zł brutto. 27 maja br. władze Rudy Śląskiej ogłosiły przetarg na realizację tej inwestycji, jednak przetarg został unieważniony. Dlaczego? Jak informuje wiceprezydent Krzysztof Mejer, przetarg został unieważniony z powodu braku środków na realizację zadania.
Przetarg został unieważniony z powodu braku środków na realizacje zadania. Najtańsza oferta była droższa od zarezerwowanej kwoty o ponad 100 mln złotych – mówił Krzysztof Mejer.
W przetargu wzięło udział osiem firm. Szacunkowa wartość zamówienia opiewała na kwotę ok. 230 mln zł brutto. Natomiast najtańsza oferta wynosiła ponad 330 mln zł.
W tej sytuacji z pomocą przyszli nam radni z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, którzy pomogli nam u Marszałka Województwa Śląskiego pozyskać dodatkowe 25 mln zł, ale to wciąż jest mało. W wyniku tych rozmów uzgodniliśmy z marszałkiem, że będziemy modyfikować to zadanie – mówił podczas spotkania z mieszkańcami Wirku i Czarnego Lasu, wiceprezydent Mejer.
Co dalej budową?
Władze miasta postanowiły w tej sytuacji podzielić budowę ostatniego odcinka trasy N-S na dwie części. W pierwszej kolejności miasto będzie realizować odcinek od ulicy Kokota do ul. Bielszowickiej i dalej do ul. 1 Maja, gdzie powstanie rondo. W ramach realizacji drugiego etapu tej inwestycji, zbudowany zostanie odcinek od ul. Bielszowickiej do autostrady A4.
Postanowiliśmy w tej sytuacji podzielić ten odcinek na dwie części. Do ulicy Bielszowickiej i 1 maja. Musimy jednak przejść całą procedurę formalno-prawną. To zajmie rok. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to prace budowlane wznowimy na początku 2021 roku – mówi Krzysztof Mejer.
Do tej pory w mieście Ruda Śląska zrealizowano już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.
Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonano 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł.
Trzeci etap trasy N-S do użytku oddanp jesienią 2018 r. 1,4 km odcinek przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.
(źródło: rudaslaska.com.pl)
Makabryczne szczegóły zabójstwa 33-latki z Bielska-Białej [WIDEO]
38 protestów do Sądu Najwyższego! Chcą ponownego przeliczenia głosów [WIDEO]