Śląskie: Stwórz mural i wygraj 10 tys. złotych
10 tys. zł czeka na autora zwycięskiego projektu muralu, mającego upamiętnić rybnicki Browar. Mural browarniczy powstanie przy ul. Kraszewskiego, w samym centrum Rybnika.
Fundatorem muralu jest Centrum Handlowe Focus Park. Jego wykonanie będzie zwieńczeniem kampanii #Rybniczanie, której celem jest przypomnienie browarniczych tradycji miejsca, gdzie dziś działa Focus Park. Twórca zwycięskiego projektu otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł.
Konkurs ruszył 7 sierpnia – jego pierwszym etapem jest nabór projektów, który potrwa do 15 września.
– Po wyborze przez komisję konkursową maksymalnie czterech najciekawszych projektów poddamy je ocenie rybniczan w mediach społecznościowych Focus Park – to mieszkańcy miasta wybiorą ten projekt, który najbardziej im się podoba – wyjaśnia Olga Rutowicz, marketing manager Focus Park i dodaje: – Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu muralu, który w sposób kreatywny i atrakcyjny wizualnie przedstawi historię rybnickiego browarnictwa, podkreślając jego znaczenie kulturowe i historyczne z uwzględnieniem współczesności – w miejscu starego browaru znajduje się teraz Centrum Handlowe Focus Park.
Jaki powinien być rybnicki mural?
Mural może przedstawiać ważne postaci, wydarzenia, proces produkcji piwa oraz inne elementy związane z tradycją browarnictwa w Rybniku. W projekcie musi zostać wykorzystany logotyp Focus Park. Użyte kolory powinny być naturalne, stonowane i nawiązywać do barw związanych z piwem, naturą oraz tradycyjnymi technikami browarniczymi (np. brązy, zielenie, beże, odcienie złota).
To będzie już kolejny mural w Rybniku – przy ul. Hallera upamiętniona została w ten sposób światowej sławy pianistka Lidia Grychtołówna, przy rondzie Paryż w dzielnicy Niedobczyce swoją ścianę ma Anna Kozub, położna, która przez 56 lat przyjmowała na świat kolejne pokolenia rybniczan, a przy ul. Rzecznej, podziwiać można ekologiczny mural. Mural browarniczy powstanie przy ul. Kraszewskiego, w samym centrum Rybnika.
– Bardzo się cieszę, że Focus Park postanowił przypomnieć w ten sposób browarnicze historie Rybnika. Murale są dziś istotnym elementem tkanki miejskiej i mają wpływ na to, jak postrzegamy dane miasto. Nasze pełnią też rolę edukacyjną, w tym przypadku też tak będzie – mówi Piotr Kuczera, prezydent miasta Rybnika, pod którego patronatem odbywa się projekt #Rybniczanie.
Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu można znaleźć na stronie Focus Park, w zakładce Rybniczanie.
Źródło: UM Rybnik