Kategorie

Spóźnił Ci się lot, albo został odwołany? Należy Ci się nawet 600 euro odszkodowania!

Polskie miasta to najczęstsze kierunki obierane przez rodzimych pasażerów. – Z naszych danych wynika, że Polacy coraz częściej korzystają z lotów krajowych – w minionym roku takie rejsy stanowiły 6 z 10 najczęściej wybieranych połączeń. Przykładowo do Krakowa lataliśmy częściej niż do Frankfurtu, Paryża czy Amsterdamu. W polskim prawie związanym z odszkodowaniami lotniczymi zaszły jednak ostatnio istotne zmiany, dlatego już dziś należy sprawdzić, kiedy przysługuje nam rekompensata od przewoźnika i jak należy się o nią ubiegać – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

 

KOMU PRZYSŁUGUJE PRAWO DO ODSZKODOWANIA?
Prawa pasażerów linii lotniczych reguluje rozporządzenie WE nr 261. Ma ono zastosowanie tylko do europejskiej przestrzeni powietrznej, w związku z czym rekompensata przysługuje pasażerom korzystającym z usług przewoźników zarejestrowanych w Unii Europejskiej, nawet jeśli startują lub lądują poza jej terytorium. Należy się również podróżującym innymi liniami lotniczymi, ale rozpoczynającymi swoje loty w jednym z państw unijnych. Regulacje te dotyczą także Islandii, Norwegii i Szwajcarii.

 

O odszkodowanie u linii lotniczych możemy ubiegać się w przypadku, gdy opóźnienie lotu wynosi 3 godziny i więcej, a nastąpiło ono na skutek czynników, na które przewoźnik ma wpływ np. awaria samolotu. Rekompensata należy nam się także jeśli rejs został odwołany z powodów zależnych od linii (np. choroby pilota i braku zastępstwa). W przypadku jednak, gdy powiadomi ona klientów o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem lub zaproponuje im lot alternatywny o podobnej trasie i liczbie przesiadek, podróżnym nie przysługuje odszkodowanie. Zdarzają się również sytuacje, w których przewoźnik odmawia swoim pasażerom wejścia na pokład. Wówczas również można zgłosić reklamację.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button