Stacja Dąbrowa Górnicza zyskała kolejne udogodnienie dla pasażerów. Jest tego więcej
Budowniczy centrum przesiadkowego przy stacji w centrum Dąbrowy Górniczej otrzymali w piątek zgodę na uruchomienie trzeciej windy. Ułatwia ona podróżnym dostanie się na peron od strony ul. Kolejowej.
Na jesienne wieczory najlepszy kryminał!!! Serial COLUMBO w TVS!
Dwie windy, które umożliwiają dotarcie na peron nr 2 od strony ul. Limanowskiego, zostały oddane do użytku pod koniec października. W piątek 5 listopada Urząd Dozoru Technicznego wydał natomiast zgodę na uruchomienie trzeciej windy, która ułatwia dotarcie na peron od strony ul. Kolejowej. Postawił jednak warunek.
– Warunkiem uruchomienia windy jest wybrukowanie dojścia do niej, co stanie się na początku tego tygodnia – zapewnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.
Docelowo trzy wspomniane windy i wybudowane pod torami przejście podziemne połączą dworzec i perony z parkingami, które powstaną po obu stronach stacji. W sumie dąbrowianie będą mieli do dyspozycji 375 miejsc postojowych, przy dworcu można będzie także zostawić rower. Do centrum przesiadkowego pod dworcem dojedziemy również kilkoma liniami autobusowymi.
Wygodną i bezpieczną podróż z jednej strony miasta na drugą – bez konieczności zatrzymywania się przed przejazdem kolejowym – zapewni kierowcom, rowerzystom i pieszym tunel budowany pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Będzie on częścią nowego układu drogowego łączącego ulice Sobieskiego i Limanowskiego z ulicą Kolejową i Robotniczą.
Tunel pieszo-rowerowy pod torami już wkrótce będzie gotowy
Jednym z pierwszych efektów budowy nowego układu komunikacyjnego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej będzie otwarcie nowego tunelu przy ul. Konopnickiej. Powinno to stać się faktem w najbliższych tygodniach. Nowa przeprawa będzie służyć wyłącznie pieszym i rowerzystom.
Zgodnie z harmonogramem, w październiku budowniczy pieszo-rowerowego przejścia zainstalowali pod dawnym przejazdem drugi segment tunelu. Obie części zostały zespolone, zaizolowane i zasypane od góry oraz przekazane torowcom, którzy ułożyli na górze drugi tor.
– W tej chwili jesteśmy na etapie zbrojenia, szalowania i betonowania elementów żelbetowych wykonywanych techniką na mokro – mówi Arkadiusz Stolarz. Chodzi o strefy wyjść i wejść do tunelu.
W kolejnym etapie planowane jest wykonanie zjazdu i wyjazdu z tunelu.
Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace – dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – planowane są do końca marca 2023 roku.
źródło: UM Dąbrowa Górnicza
Śmierć ciężarnej Izy w szpitalu w Pszczynie: Ministerstwo Zdrowia zabrało głos i wydało OŚWIADCZENIE
Można już składać wnioski na nowe dowody osobiste z danymi biometrycznymi