Kategorie

Stacja Trzebinia po metamorfozie. To jedna z w pełni zmodernizowanych stacji

Modernizacja stacji kolejowej w Trzebini to jedna z inwestycji PKP PLK SA realizowanych na trasie E-30 między Katowicami a Krakowem. Dzięki niej podróżni zyskali nowoczesne perony, dostosowane również dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. 30 sierpnia został oddany do użytku ostatni peron na stacji w Trzebini.

 

Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!

– Dzięki realizacji tej inwestycji podróżni oraz mieszkańcy aglomeracji katowickiej i krakowskiej zyskali dostęp do wygodnej przestrzeni i nowoczesnej infrastruktury kolejowej, dostosowanej także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wszystko po to, by kolej była nie tylko bardziej komfortowa, ale także bezpieczna – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Największą metamorfozę przeszły perony. Stare platformy zastąpiły nowoczesne, większe i wyższe konstrukcje. Zostały wyposażone w nowe oświetlenie, ławki i tablice informacyjne, a także windy dla podróżnych z większym bagażem. Czytelne oznakowanie, ścieżki naprowadzające i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze pomagają poruszać się osobom o ograniczonej mobilności.

Niebawem perony zostaną wyposażone w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej oraz nagłośnienie.
Kładkę nad torami zastąpiło wygodne przejście podziemne. Tunel prowadzi podróżnych na perony i służy mieszkańcom, którzy chcą się przedostać na drugą stronę linii kolejowej.

Zmodernizowano 26 km torów stacyjnych (z częścią towarową) oraz wymieniono 79 rozjazdów. Przebudowano trzy mosty kolejowe, dwa wiadukty kolejowe i jeden przepust. Powstała też nowa nastawnia dysponująca wraz z zabudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Lepsza komunikacja kolejowa

Mieszkańcy Trzebini już teraz korzystają z nowych możliwości, jakie daje kolej. Podróż, zarówno do Katowic jak i Krakowa, zajmuje ok. 30 – 35 minut. Natomiast dojazd do sąsiednich Krzeszowic lub Jaworzna to tylko 10 minut. Czasy te jeszcze się poprawią, gdy w przyszłym roku zakończy się proces certyfikacji i PKP PLK otrzymają zgodę na podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h.

Trzebinia to nie jedyna w pełni zmodernizowana stacja. W ramach modernizacji trasy Zabrze – Katowice – Kraków przebudowę przeszły również stacje w Jaworznie Szczakowej, Krzeszowicach, Zabierzowie i krakowskich Mydlnikach. Zmieniły się także przystanki m.in. w Ciężkowicach (Jaworzno), Balinie, Dulowej i Woli Filipowskiej. Dodatkowe możliwości podróży i wygodnych przesiadek zyskali mieszkańcy Krakowa dzięki nowemu przystankowi Kraków Bronowice.

Inwestycje na linii kolejowej E-30 za przeszło 2 mld zł współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Chciał wysadzić kamienicę w Świętochłowicach. Mężczyzna przebywa w areszcie [WIDEO]

Straż Miejska z nowymi uprawnieniami. Strażnicy będą mogli wystawiać mandaty

Dzień Solidarności z Afgańczykami w najbliższą niedzielę we wszystkich kościołach

 

źr. Ministerstwo Infrastruktury

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button