Kategorie

Tak się teraz będzie „woził” węgiel. Nowe wagony po testach wkrótce wyjadą na tory [ZDJĘCIA]

Na terenie terminala przeładunkowego w Sławkowie spółka DB Schenker Rail Spedkol przeprowadziła, w warunkach codziennej produkcji, pierwsze testy zmodernizowanego przez firmę PROTOR wagonu serii Eaos – potocznie zwanego węglarką – który został wyposażony w tzw. nadbudówkę powiększającą jego pojemność o 19 metrów sześciennych.

 

Test, w którym ładunkiem do przewozu była biomasa w postaci drzewnej zrębki,  podzielony była na kilka etapów. Kolejno sprawdzono proces załadunku, jego czas, łatwość oraz maksymalną ładowność i objętość. Na końcu testowano rozładunek. Szybki montaż nadbudówki bez konieczności zastosowania specjalistycznych urządzeń, nieznacznie zmieniona tara wagonu w rzeczywistości nie wpływa na przewożoną masę brutto, jednocześnie zwiększa się o 19 metrów sześciennych objętość, liczona na jeden wagon. Nowatorskie rozwiązanie zaprojektowane i wyprodukowane zostało w pyskowickim Zakładzie Napraw i Budowy Taboru, należącym do firmy PROTOR S.A. Zmodernizowany wagon, węglarka czteroosiowa serii Eaos, typ 408W z nadbudówką, oprócz tradycyjnych sypkich ładunków przewozić może koks, biomasę i drewno. Załadunek odbywać się może ręcznie lub mechanicznie. <.>

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button