REKLAMA
BiznesRemonty DrógSilesia Flesz najnowsze informacje

To będzie najszersza autostrada w Polsce

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozbudowę autostrady A2 – to spowoduje powstanie najszerszej autostrady w Polsce.

W ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy, trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2). 

Rozbudowa – zaplanowane działania

Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, wymagających uwzględnienia szeregu warunków. Przede wszystkim prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu drogowym. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej czasowej organizacji ruchu, która zapewni skuteczny przejazd pojazdów. 

Aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków (w stronę Warszawy, jak i Poznania) mają być dostępne po dwa pasy ruchu. To absolutnie konieczne, aby przejazd między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń. Obowiązek opracowania czasowej organizacji ruchu z uwzględnieniem zmian, zależnie od etapu prowadzonych prac budowlanych, spoczywa na projektancie. Na tym jednak nie koniec. 

Osiem pasów ruchu na autostradzie A2

Na rozbudowę autostrady między Łodzią i Warszawą czekają zarówno przedsiębiorcy prowadzący firmy transportowe, jak i zwykli kierowcy. Wybudowana przed ponad dekadą trasa jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu liczba pojazdów poruszających się każdego dnia między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory, waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. 

Powiązane artykuły

Celem jest zwiększenie liczby pasów ruchu: od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków autostrada będzie miała po trzy pasy w każdym kierunku, a od Pruszkowa do Konotopy – cztery. Prace obejmą 92 km, z czego 89 km to budowa nowych pasów, a 3 km dotyczą prac przy węźle Łódź Północ.

Kalendarium

  • II połowa 2025 r. – ogłoszenie przetargu na roboty budowlane
  • I połowa 2026 r. – podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie przebudowy
  • I połowa 2029 r. – zakończenie robót 

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button