Tramwaje w Metropolii pojadą szybciej bez remontów torów? Metropolia zamawia specjalną analizę
Na ul. Gliwickiej w Katowicach tramwaje często stoją w korkach. I tracić cenny czas. A pasażerowie się denerwują.
Silesia Flesz w TVS od poniedziałku do piątku: 16.00, 17.45, 20.00 i 23.00
– Każdego dnia po 25 razy. No bo jak mu auto nie zjedzie, stanie, to jak on ma jechać.
– Długo stoją?
– Nie raz i 10 minut nawet. Że idzie k… dostać jak ktoś jedzie do Chorzowa. No ale musi siedzieć w tym tramwaju – mówi Stanisław, mieszkaniec Katowic.
Takich miejsc jest zdecydowanie więcej. Teraz Metropolia chce przyspieszyć tramwaje i na podstawie trzech linii: nr 6 i 7 z Katowic do Bytomia oraz nr 15 z Katowic do Sosnowca zamierza sprawdzić, jak można to zrobić. Powodów dla których tramwaje jadą wolniej jest kilka. Jednym z nich są źle zaparkowane samochody. Tylko przez pierwsze 100 dni tego roku doszło do 42 takich sytuacji. Ale są też poważniejsze problemy.
– Ważniejsze z punktu widzenia płynności i szybkości ruchu tramwajowego jest wyeliminowanie sytuacji, z którą mamy do czynienia w większości miast, czyli brak priorytetu na skrzyżowaniach. Dla tramwaju priorytet na skrzyżowaniach powoduje, że nie tracimy czasu i rzeczywiście realny czas przejazdu można zdecydowanie skrócić – mówi Andrzej Zowada, Tramwaje Śląskie S.A.
Metropolia zleciła przygotowanie szczegółowej analizy ruchu tramwajów. Zlecenie będzie składało się z dwóch etapów.
– Będzie polegał na identyfikacji tego, co faktycznie się dzieje i poznaniu stanu obecnego, do którego również będziemy używać nalotów dronów – to jako ciekawostka. Natomiast drugi etap będzie polegał na pokazaniu możliwości, wariantów, które można wdrożyć – mówi Karolina Mucha-Kuś, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.
Metropolia zamierza sprawdzić np. jak bardzo na przyspieszenie ruchu tramwajów wpłynie wprowadzonej tzw. zielonej fali. Pełna analiza ruchu i proponowane rozwiązania mają być gotowe do końca tego roku.
autor: Paweł Jędrusik
Ale kwota! Śląsk dostanie 2 miliardy euro z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji
Wszystkich nas policzą. Metropolia opracowuje system liczenia pasażerów [WIDEO]