Tramwajem linii nr 1 z Gliwic do Katowic! [NOWA TRASA] Od dzisiaj JEDYNKA jeździ bezpośrednio z Gliwic do Katowic!
– Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Gliwice z Katowicami to nawiązanie do rozwiązań, które już kiedyś funkcjonowały i były przez pasażerów dobrze oceniane Z historycznego połączenia tramwajowego na tej trasie korzystało wielu pasażerów, a jego likwidacja wymuszona została przez ówczesne warunki techniczne – mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP. – Uruchomienie linii praktycznie na nowo wiąże się w głównej mierze z przeprowadzonymi przez Tramwaje Śląskie modernizacjami. W ostatnim czasie znacząco wzrosła niezawodność tramwajów, co pozwala na planowanie dłuższych niż do tej pory połączeń – podkreśla.
– Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe – mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. – Pociągi relacji Gliwice – Katowice, zatrzymujące się w naszym mieście na stacjach w dzielnicach Ruda i Chebzie, zapewniają szybkie połączenie ze stolicą województwa, z kolei tramwaje obsługują o wiele więcej przystanków, często oddalonych od dworców – zaznacza.
Linia tramwajowa nr 1 kursowała do tej pory pomiędzy przystankami „Gliwice Zajezdnia" i „Chebzie Pętla" w Rudzie Śląskiej, przez Zabrze. Po przedłużeniu można nią dojechać przez Świętochłowice i Chorzów do przystanku „Katowice Plac Miarki". Wprowadzona praktycznie bez dodatkowych kosztów modyfikacja trasy ma wpłynąć na lepsze wykorzystanie tego połączenia przez pasażerów. Wraz z linią nr 11 połączenie tramwajowe z przystanku „Chebzie Pętla" do Katowic będzie obsługiwane z częstotliwością co 15 minut.
W związku z tą zmianą zmodyfikowane zostają także trasy tramwajów w Katowicach. Linia nr 19 będzie kursować do pl. Wolności, natomiast linie nr 1 i 11 swoje trasy kończyć będą na pl. Miarki. Ponadto, od poniedziałku 12 grudnia dla linii tramwajowych nr: 4, 5, 6, 9, 16, 17, 19, 23, 30 i 49 wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów.
– W najbliższej przyszłości więcej tras linii tramwajowych modyfikowanych będzie w taki sposób, aby zapewniały bezpośrednie połączenia. Wzmożone zostaną także starania o to, aby tramwaje jeździły szybciej, m.in. poprzez system zarządzania systemami ruchu – zapowiada Roman Urbańczyk. – Liczymy, że na zmodyfikowanych liniach liczba pasażerów wzrośnie. Najbliższe miesiące będą okresem obserwacji nowo wprowadzonego rozwiązania, aby móc wprowadzić ewentualne modyfikacje – dodaje.
Przypomnijmy, że w najbliższych latach ma zostać zmodernizowany rudzki odcinek linii tramwajowej nr 9, kursującej między Bytomiem i Chorzowem przez kilka dzielnic Rudy Śląskiej. Projekt ma być realizowany etapami, obecnie Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę infrastruktury na ul. Niedurnego, od ul. Grochowskiej do ul. Hutniczej.