reklama
Kategorie

Tramwajem linii nr 1 z Gliwic do Katowic! [NOWA TRASA] Od dzisiaj JEDYNKA jeździ bezpośrednio z Gliwic do Katowic!

Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Gliwice z Katowicami to nawiązanie do rozwiązań, które już kiedyś funkcjonowały i były przez pasażerów dobrze oceniane Z historycznego połączenia tramwajowego na tej trasie korzystało wielu pasażerów, a jego likwidacja wymuszona została przez ówczesne warunki techniczne – mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP. – Uruchomienie linii praktycznie na nowo wiąże się w głównej mierze z przeprowadzonymi przez Tramwaje Śląskie modernizacjami. W ostatnim czasie znacząco wzrosła niezawodność tramwajów, co pozwala na planowanie dłuższych niż do tej pory połączeń – podkreśla.

 

Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe – mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. – Pociągi relacji Gliwice – Katowice, zatrzymujące się w naszym mieście na stacjach w dzielnicach Ruda i Chebzie, zapewniają szybkie połączenie ze stolicą województwa, z kolei tramwaje obsługują o wiele więcej przystanków, często oddalonych od dworców – zaznacza.

 

Linia tramwajowa nr 1 kursowała do tej pory pomiędzy przystankami „Gliwice Zajezdnia" i „Chebzie Pętla" w Rudzie Śląskiej, przez Zabrze. Po przedłużeniu można nią dojechać przez Świętochłowice i Chorzów do przystanku „Katowice Plac Miarki". Wprowadzona praktycznie bez dodatkowych kosztów modyfikacja trasy ma wpłynąć na lepsze wykorzystanie tego połączenia przez pasażerów. Wraz z linią nr 11 połączenie tramwajowe z przystanku „Chebzie Pętla" do Katowic będzie obsługiwane z częstotliwością co 15 minut. 

 

W związku z tą zmianą zmodyfikowane zostają także trasy tramwajów w Katowicach. Linia nr 19 będzie kursować do pl. Wolności, natomiast linie nr 1 i 11 swoje trasy kończyć będą na pl. Miarki. Ponadto, od poniedziałku 12 grudnia dla linii tramwajowych nr: 4, 5, 6, 9, 16, 17, 19, 23, 30 i 49 wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów.

 

W najbliższej przyszłości więcej tras linii tramwajowych modyfikowanych będzie w taki sposób, aby zapewniały bezpośrednie połączenia. Wzmożone zostaną także starania o to, aby tramwaje jeździły szybciej, m.in. poprzez system zarządzania systemami ruchu – zapowiada Roman Urbańczyk. – Liczymy, że na zmodyfikowanych liniach liczba pasażerów wzrośnie. Najbliższe miesiące będą okresem obserwacji nowo wprowadzonego rozwiązania, aby móc wprowadzić ewentualne modyfikacje – dodaje.

 

Przypomnijmy, że w najbliższych latach ma zostać zmodernizowany rudzki odcinek linii tramwajowej nr 9, kursującej między Bytomiem i Chorzowem przez kilka dzielnic Rudy Śląskiej. Projekt ma być realizowany etapami, obecnie Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę infrastruktury na ul. Niedurnego, od ul. Grochowskiej do ul. Hutniczej.

 

 

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button