REKLAMA
Kategorie

Tramwajowa inwestycja w Katowicach. Pierwsza od 75 lat [WIDEO]

Niedługo rozpocznie się pierwsza od 75 lat tramwajowa inwestycja w Katowicach. Dzięki niej, ruch tramwajów nie będzie musiał w całości odbywać się przez katowickie rondo. Składy będą mogły skręcić w ul. Grundmanna. To krótki, ale ważny odcinek.

 

– Pod względem ruchowym daje to kolosalne możliwości, jeśli chodzi o zmianę ruchu w centrum Katowic i aglomeracji. W razie jakiejś awarii czy to pomiędzy Rynkiem a rondem, czy w okolicach pl. Wolności i ul. 3 Maja – daje możliwość alternatywnego kierowania linii tramwajowych – mówi Bolesław Knapik, prezes Tramwaje Śląskie S.A.

Połączenie ulicy Chorzowskiej z Gliwicką może skrócić czas podróży do pl. Wolności czy dworca kolejowego. Dzisiaj Tramwaje Śląskie podpisały umowę z wykonawcą prac. Przy ul. Grundmanna powstanie dwutorowa linia o długości ponad 600 metrów. Przewidziana jest budowa mostu nad Rawą oraz wiaduktu nad Drogową Trasą Średnicową.

-Na pewno będzie to wiązało się z pewnym zawężeniem pełnego przekroju drogi. Musimy również sprawdzić stan techniczny przyczółków, które zostały wykonane podczas realizacji DTŚ-ki. Dlatego, że dokumentacja projektowa zakłada wykorzystanie ich do przeprowadzenia ruchu. Pierwszym krokiem będzie uzgodnienie z miastem Katowice organizacji ruchu – mówi Jarosław Kamiński, dyrektor ds. inwestycji miejskich, SPAW-TOR.

Inwestycja zostanie sfinasowana z pieniędzy, które miały pierwotnie pokryć koszty innego, dużo ważniejszego zadania, czyli obiecanego tramwaju na południe Katowic. Ta linia ma połączyć pętlę w Brynowie z Kostuchną. Jednak sprawa utknęła na etapie formalności.

-W momencie kiedy będziemy mieli decyzję GDOŚ, czyli Głównej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Będziemy wtedy przystępowali do projektowania i realizacji. W międzyczasie będziemy starali się o środki z obecnej perspektywy finansowania, czyli środki unijne – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Po skargach ze strony organizacji ekologicznych nadal nie ma przełomu w sprawie tramwaju na południe. Dlatego na razie pasażerowie muszą zadowolić się krótkim łącznikiem w centrum. Koszt budowy nowej linii tramwajowej to prawie 40 mln złotych, a inwestycja ma potrwać 14 miesięcy.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ

 

Łukasz Kądziołka


Czas na Detektywa Monka w Telewizji TVS!


 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button