Kategorie

Twoje dziecko idzie po raz pierwszy do szkoły? Pamiętaj o świadczeniu „300 plus”

Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”, czyli tzw. „300 plus” na wyprawkę szkolną.

 

Wnioski składamy tylko elektronicznie, a wypłata świadczenia odbywa się bezgotówkowo, na rachunek bankowy. W ubiegłym roku w województwie śląskim wyprawkę przyznano 489 tys. uczniów, kwota wypłaconych świadczeń przekroczyła 144 mln zł.

– Zaczęły się wakacje. Dla dzieci to czas odpoczynku, ale rodzice już planują wydatki na kolejny rok nauki. „300 plus” może im w tym pomóc. Podobnie jak w ubiegłych latach, na każde uczące się dziecko do 20. roku życia lub dla ucznia do 24. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, przysługuje 300 zł – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Raz w roku

Wsparcie finansowe przyznawane jest raz w roku, niezależne od dochodów rodziców. Przysługuje na uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych, policealnych i innych placówek edukacyjnych. „Wyprawki szkolnej” nie otrzymają dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz studenci. W sytuacji, gdy uczeń ukończył 18 lat, wniosek o 300 plus może złożyć sam za siebie.

Powiązane artykuły

Wnioski elektronicznie

Od zeszłego roku wnioski o „300 plus” rozpatruje tylko ZUS. Cały proces obsługi odbywa się tylko w formie elektronicznej. Rodzic ma trzy kanały przesłania elektronicznego wniosku. Może to zrobić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej lub  portalu Emp@tia. Na profilu PUE ZUS znajdować się będzie wszelka korespondencja dotycząca rozpatrywanego wniosku, nawet jeśli rodzic składał go poprzez bankowość elektroniczną czy portal Emp@tia. Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy.

ZUS pomoże

Rodzice, którzy potrzebują pomocy  przy złożeniu wniosku przez internet czy założeniu konta na PUE ZUS mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Wsparcie można otrzymać w każdej placówce Zakładu, można umówić się także na e-wizytę w ZUS.

Kiedy złożyć wniosek?

Wnioski do programu „Dobry start” można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 roku. Należy jednak pamiętać, że tylko dokumenty przesłane do końca sierpnia dają gwarancję wypłaty środków najpóźniej 30 września. Wnioski składane w późniejszym terminie rozpatrywane będą w ciągu 2 miesięcy. Oznacza to, że jeśli złożymy dokumenty w listopadzie, to pieniędzy na koncie możemy spodziewać się nawet w styczniu przyszłego roku.

/źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button