Uożarty kierowca. Widzieliście ten tramwaj?
Uożarty kierowca. Widzieliście tramwaje z takim napisem w woj. śląskim? Czytajcie, o co chodzi.
Kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po śląsku. Na pomysł wpadła Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. i agencją reklamową Business Consulting. Działanie rozpoczęło się w sierpniu – Miesiącu Trzeźwości. Specjalnie oznakowany tramwaj z hasłami zachęcającymi do działania w przypadku zauważenia nietrzeźwego kierowcy zobaczymy na torach do października.
– Sami w Spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy. To badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.
W sierpniu Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka wspólnie ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. oraz firmą Business Consulting Sp. z o.o. rozpoczęły kampanię edukacyjną mającą na celu promowanie odpowiedzialnego zachowania na drogach. Chodzi o wzmacnianie świadomości społecznej na temat problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. To pierwsza odsłona kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” w języku śląskim. Potrwa do października.
Nośnikiem kampanii został tramwaj. Stał się ruchomą platformą przekazu skierowanego do mieszkańców Śląska. Hasła reklamowe na nim są sformułowane w języku polskim i śląskim. Mają na celu uświadamianie, że każdy z nas powinien reagować w sytuacji, gdy zauważy pijanego kierowcę na drodze. Hasła zachęcają do aktywnego działania. Jakiego? Takiego, jak odebranie kluczyków od osoby nietrzeźwej, powiadomienie policji lub zorganizowanie transportu alternatywnego w postaci taksówki.
Współzałożycielem Fundacji jest ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości Archidiecezji
Katowickiej. Od lat zaangażowany w walkę z problemem alkoholizmu.