W Urzędzie Miasta w Rudzie Śląskiej, nie musisz mieć gotówki, za wszystko zapłacisz teraz kartą
Już teraz transakcje dokonywane w kasie Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej można płacić kartą. W rudzkim magistracie zainstalowane zostały dwa terminale, dzięki którym można bezgotówkowo dokonywać opłat urzędowych. Dodatkowo jeszcze w tym kwartale w urzędzie, pojawią się dwa nowe opłatomaty, które również będą posiadały funkcję dokonywania opłat za pomocą karty płatniczej.
Staramy się cały czas ułatwiać mieszkańcom załatwianie różnych spraw w urzędzie miasta. Niedawno wprowadziliśmy elektroniczny system kolejkowy w Wydziale Komunikacji. Pozyskaliśmy także ponad 4 mln zł na rozwój e-usług – podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic. – Teraz natomiast udało nam się uruchomić terminale płatnicze w kasie urzędu miasta. Jest to ważne, bo właśnie w okresie lutego i marca w związku z terminami zapłaty podatków i innych opłat rejestrujemy najwięcej płatności dokonywanych w kasach – dodaje.
Zainstalowanie terminali było możliwe dzięki porozumieniu z Krajową Izba Rozliczeniową. Kasy, w których dokonywać można płatności kartą, zostały specjalnie oznaczone. – Są to na razie dwie kasy, bo tyle terminali płatniczych zgodnie z podpisanym porozumieniem z Krajową Izbą Rozliczeniową przysługuje miastom powyżej 10 tys. mieszkańców. Będziemy się jednak zwracać o możliwość instalacji przynajmniej jeszcze jednego takiego urządzenia – tłumaczy Ewa Guziel, skarbnik miasta.
Korzystając z karty płatniczej w kasie urzędu można dokonywać płatności za wszystkie opłaty. Mieszkańcy muszą jednak pamiętać o tym, że dokując kilku płatności podczas jednej wizyty w kasie w przypadku płatności kartą za każdą transakcję muszą jednak zapłacić oddzielnie. Związane jest to z kwestią księgowania tych opłat. Co ważne, mieszkańcy nie będą ponosili kosztów związanych z prowizją za dokonanie zapłaty kartą w urzędzie miasta. Również miasto nie będzie obarczone kosztami takiej prowizji. Gwarantuje to wszystko umowa z Krajową Izbą Rozliczeniową, która wspólnie z Ministerstwem Rozwoju realizuje od zeszłego roku program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. – Z naszej strony musieliśmy dostosować oprogramowanie wykorzystywane przez służby finansowe. Dzięki temu cała operacja zapłatą kartą płatniczą będzie szybka – podkreśla Ewa Guziel.
Niebawem mieszkańcy w urzędzie miasta będą mogli również dokonywać niektórych opłat z użyciem karty płatniczej z wykorzystaniem specjalnego opłatomatu. – W nowej, obowiązującej od tego roku umowie z bankiem obsługującym miasto, zobowiązaliśmy instytucję do uruchomienia dwóch takich urządzeń. Zostaną one zainstalowane w dwóch budynkach Urzędu Miasta do końca tego kwartału – informuje skarbnik miasta.
W rudzkim urzędzie miasta funkcjonuje 5 kas. Znajdują się one w pokoju nr 13 na parterze budynku przy pl. Jana Pawła II. Kasy otwarte są w godzinach pracy UM: w poniedziałki, wtorki i środy od 8.00 do 16.00, w czwartki od 8.00 do 18.00, w piątki od 8.00 do 14.00.
W ubiegłym roku w urzędowych kasach dokonano 89 tys. transakcji na kwotę blisko 11,5 mln zł.
Przy Biurze Obsługi Mieszkańców w budynku Urzędu Miasta przy pl. Jana Pawła II od lutego 2014 działa już jeden opłatomat. Nie posiada on jednak funkcji zapłaty kartą płatniczą. Do tej pory mieszkańcy za jego pomocą dokonali blisko 5 tys. transakcji.
(źr: UM Ruda Śląska)