Silesia Flesz najnowsze informacjeTechnologie

Wielka awaria ŚKUP potrwa nawet kilka dni!

Awaria systemu ŚKUP 8 lutego 2023. Nie działają czytniki kart w pojazdach, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP.

 

Nie można zatem np. doładować karty w automacie czy kupić biletu. Ale działają np. kasowniki papierowych biletów w pojazdach (nie te w automatach ŚKUP).

Dostępne są jedynie bilety elektroniczne w aplikacjach mobilnych: SkyCash, mPay, Mobilet, zbiletem.pl i jakdojade.

-Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem problemu, będziemy informować o zmianach – czytamy na facebookowym profilu GZM.

-Obecnie prowadzimy prace związane z ustaleniem przyczyn awarii i przywróceniem działania systemu. O szczegółach będziemy informować na bieżąco – informują przedstawiciele GZM.

AKTUALIZACJA

Po godzinie 16 w środę 8.02 GZM przekazała kolejny komunikat: Tak, jak już informowaliśmy, doszło dziś do rozległej awarii systemu ŚKUP. Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni. Dziękujemy za wyrozumiałość i przepraszamy za niedogodności.
Do czasu usunięcia skutków awarii pasażerowie nie będą mieli dostępu do portalu pasażera oraz nie
mogą używać aplikacji Mobilny ŚKUP. Na przystankach nie działają również tablice SDIP oraz czytniki
kart ŚKUP w pojazdach.

Szczegółowe informacje dotyczące sposobów zakupu i honorowania biletów przedstawi dzisiaj
wieczorem, na swojej stronie internetowej oraz na facebookowym profilu „ZTM Info”, Zarząd
Transportu Metropolitalnego.

W większości pojazdów działają kasowniki biletów papierowych niezabudowane w czytnikach ŚKUP.
Awaria nie wpływa też na działanie aplikacji zewnętrznych, w których można nadal kupować bilety
elektroniczne.

Osoby, które posiadają na swoich kartach ŚKUP zakodowane ważne bilety długookresowe
(tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne, metrobilety), będą mogły podróżować na ich
podstawie za okazaniem karty ŚKUP.

WCZEŚNIEJ PISALIŚMY

Pasażerowie martwią się, czy kontrole kart zostaną zawieszone na ten moment, skoro pasażer może mieć bilet na przejazdy i nie może go odbić.

Przedstawiciele ZTM uspokajają: W przypadku jeśli nie działa system czytników czy kasowniki, pasażerowie nie będą obciążani karami. Kontrolerzy nie mogą wymagać skasowania biletu jeśli nie działa system. Jeżeli pasażer nie może skasować czy aktywować biletu z powodu awarii nie może dostać mandatu.

Podobnie jest w sytuacji, gdy pasażer ma metrobilet: Jesteśmy w kontakcie z KŚ, wiedzą o awarii. Nie powinno  być problemu – piszą przedstawiciele ZTM.

Pasażerowie dodają też, że w niektórych przypadkach system ŚKUP działa: Przed chwilą normalnie kupilam bilet w automacie na przystanku. Jedyne co, to rozkład jazdy się nie wyświetla – napisał ktoś na Facebooku na profilu Transport GZM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button