REKLAMA
Kategorie

Węzeł przesiadkowy powstanie w Bytomiu? Miasto stara się o dofinansowanie [WIZUALIZACJE]

Budowa węzła przesiadkowego na pl. Wolskiego w Bytomiu uzależniona jest od pozyskania przez Miasto dofinansowania. W przypadku uzyskania dofinansowania i rozpoczęcia budowy tak gigantycznej inwestycji kierowców i pasażerów będą czekały ogromne zmiany komunikacyjne.

 

TOP 5 Silesia Flesz: Górnicy szykują najazd na Warszawę!
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

-Ubiegamy się o dofinansowanie tej kluczowej dla Miasta inwestycji w kwocie 100 mln zł. Jeśli pozyskamy fundusze z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 -2020, będzie możliwa jej realizacja – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Niestety poprzednie władze wyrażały zgodę na zgłaszanie projektów przez inne gminy poza ich alokacją, a to może oznaczać, że w tym naborze pozostanie mniej środków niż pierwotnie zakładano – dodaje Michał Bieda.

Warto dodać, że wyłoniony w przetargu Wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia zawarcia umowy na realizację wszystkich robót związanych z budową węzła przesiadkowego na pl. Wolskiego.

Węzeł przesiadkowy powstanie w Bytomiu? Miasto stara się o dofinansowanie [WIZUALIZACJE] (wiz. UM Bytom)
Węzeł przesiadkowy powstanie w Bytomiu? Miasto stara się o dofinansowanie [WIZUALIZACJE] (wiz. UM Bytom)
Jak będzie wyglądało centrum przesiadkowe?

Zgodnie ze zmienionym projektem, w dwukondygnacyjnym budynku na parterze zlokalizowanych będzie 8 peronów z 16 przystankami dla autobusów, miejsca dla busów i taksówek, poczekalnie dla pasażerów, toalety, kasy biletowe oraz parking dla rowerzystów, który będzie mógł pomieścić 80 rowerów. Z kolei na pierwszej kondygnacji zaplanowano parking dla samochodów – łącznie aż 239 miejsc, w tym 10 miejsc dla osób niepełnosprawnych, 10 miejsc tzw. kiss&ride oraz 2 stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.

W budynku będzie się również znajdować zaplecze socjalne, pomieszczenia obsługi i techniczne, a także sale konferencyjne, wypoczynkowe oraz windy. Ponadto cały parking objęty będzie systemem identyfikacji zajętości miejsc postojowych z tablicami informacyjnymi, dzięki czemu kierowcy będą mieli aktualną wiedzę o dostępnych miejscach parkingowych. Obiekt w pełni zostanie także dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Będzie tramwaj do centrum przesiadkowego

Budowa nowego węzła przesiadkowego przewiduje również przedłużenie linii tramwajowej wzdłuż ul. Powstańców Warszawskich /od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Moniuszki/ do dworca kolejowego i dalej do ul. Jagiellońskiej. Inwestycja ta będzie realizowana przez Tramwaje Śląskie SA, które przeprowadzą odrębne postępowanie przetargowe, aby wyłonić wykonawcę tego zadania.

Węzeł przesiadkowy powstanie w Bytomiu? Miasto stara się o dofinansowanie [WIZUALIZACJE] (wiz. UM Bytom)
Węzeł przesiadkowy powstanie w Bytomiu? Miasto stara się o dofinansowanie [WIZUALIZACJE] (wiz. UM Bytom)
Będą zmiany w komunikacji miejskiej i utrudnienia drogowe

W przypadku uzyskania dofinansowania i rozpoczęcia budowy tak gigantycznej inwestycji kierowców i pasażerów będą czekały ogromne zmiany komunikacyjne. Nie chodzi tylko o objazdy i utrudnienia drogowe, ale przede wszystkim będą związane one ze zmianą lokalizacji dworca autobusowego, który na czas budowy nowego węzła przesiadkowego zostanie najprawdopodobniej zlokalizowany przy ul. Olimpijskiej obok stadionu.

To rozwiązanie nie generuje ograniczeń terenowych, jakie występują przy obecnym dworcu na pl. Wolskiego. Poza tym umożliwia dobre skomunikowanie ul. Olimpijskiej z ul. Tarnogórską i Strzelców Bytomskich /DK 11/ oraz z ul. Łużycką i Wrocławską /DK 94/.

Źródło: UM Bytom

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Porwano 10-letniego chłopca! Uruchomiono system Child Alert

Nagrobek Kazimierza Kutza uszkodzony! Ktoś wyrył na nim krzyż

Strajk w kopalniach i zakładach PGG! Trwa protest ostrzegawczy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button