REKLAMA
Remonty DrógSilesia Flesz najnowsze informacjeTechnologie

Wielka awaria na kolei. Lista odwołanych pociągów, ZTM honoruje bilety kolejowe

Problem nie dotyczy tylko Polski, pisze minister Adamczyk na Twitterze

Wielka awaria na kolei 17 marca 2022. Pociągi opóźnione albo wcale nie jeżdżą. Co wiemy o sytuacji przed południem? PKP PLK nie mówi oficjalnie o przyczynach awarii. Ale nie można wykluczyć, że to atak hakerski. Tymczasem z biletem kolejowym można jechać np. tramwajem.

 

Rekomendujemy rezygnację z podróży – apeluje Intercity. 17 marca 2022 kraj sparaliżowała wielka awaria na kolei. – Właśnie trwa awaria systemów informatycznych (centrów sterowania), przez co będą występowały opóźnienia kursujących pociągów – informują Koleje Śląskie. – Nasi pracownicy cały czas pracują nad rozwiązaniem sytuacji.

PKP Intercity natomiast informuje:

W związku z występującymi na sieci kolejowej usterkami urządzeń sterowania odpowiedzialnymi za prowadzenie ruchu kolejowego, informujemy, że 17 marca mogą występować duże opóźnienia w kursowaniu pociągów, pociągi będą kierowane innymi trasami lub wprowadzana zastępcza komunikacja autobusowa. Rekomendujemy rozważenie rezygnacji z podróży. Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji.

Powiązane artykuły

 

Tak wyglądała rano tablica odjazdów na dworcu w Katowicach:

Opóźnienia na dworcu w Katowicach
Opóźnienia na dworcu w Katowicach. F. Emil Nowak

AKTUALIZACJA GODZ. 11.55

PKP PLK: Wznawiana jest praca lokalnych centrów sterowania i przywracany ruch pociągów. Przed godz. 11:00 przywrócono ruch z wykorzystaniem urządzeń m.in. w LCS Działdowo, Ciechanów, Gdynia, Tczew.

Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.

WCZESNIEJ PISALIŚMY:

PIERWSZE INFORMACJE O AWARII NA KOLEI 17 MARCA

Awaria na kolei 17  marca jest naprawdę duża. Nie działa 19 lokalnych centrów sterowania ruchem w czterech województwach.

-W związku z ogólnopolską awarią elektronicznych systemów sterowania ruchem kolejowym od wczesnego rana w PKP PLK funkcjonuje sztab, który pracuje nad rozwiązaniem problemów. Obecnie nie istnieje zagrożenie dla ruchu kolejowego i sieć kolejowa jest bezpieczna – napisał na Twitterze minister Adamczyk. – Problem nie dotyczy wyłącznie Polski i ma charakter globalny – dodał.

Jest i dobra wiadomość: ZTM, organizator transportu w metropolii GZM zdecydował, że: W związku z awarią systemów kolejowych, w ZTM do odwołania honorowane są wszystkie bilety kolejowe. Na podstawie biletu kolejowego można korzystać ze wszystkich autobusów, tramwajów i trolejbusów ZTM.

CZYTAJ TEŻ:

POCIĄG Z POLSKI DO CHORWACJI POJEDZIE OD 15 CZERWCA

LISTA ODWOŁANYCH 17 MARCA POCIĄGÓW

  1. 1500 relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia Gł – cała relacja pasażerowie jadą kolejnymi pociągami
  2. 1510 Neptun relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia Gł – Cała relacja pasażerowie kolejnymi poc.
  3. 54000 Sobieski relacji Gdynia – Wiedeń – na odcinku Gdynia Gł – Warszawa Wsch pasażerowie kolejnymi poc.
  4. 5400 relacji Gdynia Gł – Gliwic – na odcinku Gdynia Gł – Warszawa Wsch –pasażerowie kolejnymi pociągami
  5. 1420 Daszyński relacji Warszawa Wsch – Bielsko Biała – w całej relacji – pasażerowie kolejnymi poc.
  6. 4120 Daszyński relacji Bielsko Biała – Warszawa Wsch – w całej relacji – pasażerowie kolejnymi poc.
  7. 31102 Hańcza relacji Kraków Gł – Suwałki – na odcinku Białystok – Suwałki uruchomiona ZKA
  8. 13102 Hańcza relacji Suwałki – Kraków Gł – na odcinku Suwałki – Białystok uruchominona ZKA
  9. 4504 relacji Bielsko Biała – Gdynia Gł – na odcinku Bielsko Biała – Warszawa Wsch – uruchomiona ZKA ( Bielsko Biała – Katowice), dalej poc. stałego kursowania.
  10.  relacji Warszawa Gd – Łódź Fabrryczna – w całej relacji – pasażerowie kolejnymi poc.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ O SYTUACJI NA DWORCACH W ZWIĄZKU Z WOJNĄ W UKRAINIE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button