Wirtualne biuro a proces rejestracji VAT
Popularność wirtualnych biur wzrasta z coraz większą powszechnością pracy zdalnej. Jest to komfortowe rozwiązanie szczególnie dla przedsiębiorców jednoosobowych działalności, którzy często podróżują lub mieszkają poza krajem. Wiele pytań i wątpliwości budzą kwestie formalne. Czy wirtualne biura są legalnym rozwiązaniem dla VAT-owców? Przeczytaj!
Wirtualne biuro – dla kogo?
Na korzystanie z usług wirtualnego biura, przedsiębiorcy decydują się przede wszystkim z powodu praktyczności i znaczącej oszczędności. Aby legalnie zarejestrować firmę w Polsce, we wszystkich dokumentach niezbędne jest podanie adresu siedziby danej działalności. Wirtualne biura w pakietach standardowych zapewniają adres i skrzynkę pocztową zwykle w atrakcyjnej lokalizacji. Np. w wirtualnym biurze w Warszawie Beyond Office oferuje się centrum warszawskiej Woli – serce najbardziej biznesowej dzielnicy w stolicy. Jest to doskonałe i legalne rozwiązanie dla wszystkich właścicieli firm, którzy pracują w 100% zdalnie, mieszkają w różnych miejscach lub po prostu nie chcą dzielić się prywatnym adresem. Dzięki możliwościom, jakie daje wirtualne biuro cała korespondencja jest przechowywana w jednym miejscu, może być regularnie skanowana, a jeśli jest taka potrzeba – istnieje możliwość zorganizowania konferencji czy biznesowego spotkania. Pakiety usług są bardzo bogate. Mieszcząc się w przedziale 200-400 złotych miesięcznych kosztów, możemy zdecydować się na kompleksową obsługę – od rejestracji firmy aż po regularną obsługę księgową, wszystko w jednym miejscu.
Rejestracja VAT w wirtualnym biurze
Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, czy w wirtualnym biurze można zarejestrować firmę na potrzeby podatku VAT. Jednym ze źródeł wątpliwości jest konfrontacja wirtualnego adresu z przepisami prawnymi w Polsce. Tymczasem obecnie w przepisach ustanowionych przez Naczelny Sąd Administracyjny, nie istnieje żaden zapis zakazujący rejestracji siedziby firmy pod wirtualnym adres.
Według zasad prawnych rejestracji firmy na potrzeby podatku VAT, kluczowe jest aby podany adres był autentyczną siedzibą firmy. Taką, w której odbywają się spotkania, jest odbierana korespondencja a pod adresem istnieje rzeczywisty lokal, a nie na przykład działka rolna. Te wszystkie wymagania, będące podstawą prawną do zarejestrowania firmy do VAT, spełnia idea wirtualnego biura.
Owszem, początkowo wirtualne siedziby wzbudzały nieufność organów prawnych. Zmieniło się to w 2014 roku wraz z postanowieniem Naczelnego Sądu Administracyjnego, w którym uznaje działalności prowadzone pod wirtualnymi adresami za równe prowadzeniu firmy w lokalu prywatnym, domu. Dlatego też zgodnie z polskim prawem, rejestracji do VAT może dokonać zarówno przedsiębiorca jednoosobowej działalności, jak i spółka prawa handlowego bez żadnych wątpliwości kwestionujących legalność takiej rejestracji.
Podpisując umowę z wirtualnym biurem, które działa zgodnie z prawem, decydujemy się na miejsce, które jest odpowiednie do prowadzenia czynności zarządzających, archiwizowania korespondencji, organizowania spotkań biznesowych bez żadnych wątpliwości ze strony prawnej. Dodatkowo w Beyond Office współpracuje się z doświadczonymi profesjonalistami z doradztwa podatkowego oraz kancelarii prawnej. Zapewnienie swojej firmie kompleksowej obsługi prawnej na wysokim poziomie, to nie tylko fachowa pomoc w trakcie wypełniania niejasnej dokumentacji ale także gwarancja profesjonalnej reprezentacji Twojej firmy w sądzie i w innych organach administracji publicznej. Z naszego doświadczenia wynika, że poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny związany ze świadomością wsparcia radców prawnych i doradców podatkowych, jest dla naszych klientów nieoceniony.
Reasumując – wybór wirtualnego biura jako siedziby podczas procesu rejestracji VAT jest rozwiązaniem zgodnym z polskim prawem. Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć na ten temat, zachęcamy do kontaktu z wirtualnym biurem w Warszawie.
źródło: artykuł partnera