Z Katowic do Gliwic taniej Intercity niż Kolejami Śląskimi. Do innych miast też. Co się dzieje?
Intercity wprowadziło dynamiczny cennik, a to oznacza, że bilety między bliskimi miastami kosztują nawet 4 zł. To znaczy, że teraz opłaca się jechać Intercity np. z Katowic do Sosnowca, Tychów czy Gliwic, a nie Kolejami Śląskimi. Na razie.
Ile kosztuje bilet na pociąg z Katowic do Gliwic? Może kosztować 4 zł, 9 zł, 19 albo 39 zł. Podobnie z Katowic do Sosnowca. To, co stało się z cenami w ostatnim czasie może pasażerów przyprawić o zawrót głowy. Regionalny przewoźnik, Koleje Śląskie, ceny od 16 maja 2022 podniósł ceny, nazywając to korektą cennika. I tak, nie ma już biletów liniowych z Katowic do Sosnowca czy Tychów za 4 – 4,50 zł ani biletów do Gliwic za 6 zł. Teraz pociąg KŚ Katowice – Gliwice kosztuje 9 zł. Do Sosnowca – za 6 zł, do Tychów za 7 (poprzednio – 4,50). Bilet z Katowic do Zawiercia kosztuje 15 zł, do Bielska – 18, a do Częstochowy – 23 złote.
Z kolei Intercity oferuje od 5 maja 2022 bilety w promocyjnej cenie za 4 zł w drugiej klasie na trasy np. po Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu. A także między miastami metropolii górnośląskiej. To znaczy, że za 4 zł dojedziemy np. z Katowic do:
- Gliwic
- Sosnowca
- Tychów
- Zabrza
- Dąbrowy Górniczej
To ceny w drugiej klasie. W pierwszej bilety na tych trasach kosztują 9 zł. Z kolei podróż z Katowic do Zawiercia kosztuje 7 zł. Można też upolować bilety do Częstochowy za 9 zł w pierwszej klasie (TLK) lub za 12 zł – ale w drugiej. Zobaczcie.
Z kolei w Polregio bilet Katowice – Sosnowiec Południowy kosztuje 4,50 zł.
Czy te ceny zostaną z nami na dłużej? Nie wiadomo. Inflacja, wzrost cen prądu, dotyka wszystkich. Nieoficjalnie mówi się, że od lipca inni przewoźnicy też podniosą ceny. Na razie więc – korzystajcie.
Nowy cennik Kolei Śląskich od 16 maja. Dlaczego się zmienia?
-Korekta cennika jest niezbędna dla utrzymania atrakcyjności naszej oferty przewozowej, dalszego rozszerzania liczby połączeń i zapewniania dogodnych dojazdów. Jest to również działanie zapobiegające likwidacji jakichkolwiek obecnych pociągów w rozkładzie jazdy KŚ. – wyjaśnia rzeczniczka KŚ Patrycja Tomaszczyk. orekta oferty jest koniecznością podyktowaną dalszym – zgodnym z oczekiwaniami podróżnych – rozwojem siatki połączeń i wielkoskalowym odnawianiem taboru.
O likwidacji tanich biletów liniowych na trasach między miastami w aglomeracji w KŚ mówią: to wycofanie biletów liniowych na wybranych trasach (cieszących się najmniejszym zainteresowaniem podróżnych).