Zabrze: CH Platan będzie jeszcze większe! [WIZUALIZACJE] Kiedy ruszy rozbudowa Platana w Zabrzu?
Platan, jedno z większych centrów handlowych w Zabrzu, które każdego roku notuje około 4 mln odwiedzin, szykuje się do wprowadzenia zmian. Właściciel obiektu, firma Rockcastle, przygotowuje plan szeroko zakrojonej rozbudowy i modernizacji, których realizacja ma się rozpocząć na przełomie II i III kwartału 2017 roku. Dzięki temu nasza zabrzańska galeria zyska nowe oblicze.
Centrum handlowe Platan to obiekt o ugruntowanej pozycji i zasięgu. Galerię chętnie odwiedzają nie tylko mieszkańcy Zabrza, ale również sąsiednich miejscowości. W zasięgu oddziaływania obiektu, czyli w odległości, którą można pokonać w trakcie 20 minut jazdy samochodem, mieszka ok. 914 000 osób z Zabrza i okolic, którzy chętnie korzystają z oferty naszej galerii.
Dostrzegamy duży potencjał, jaki niewątpliwie drzemie w tej lokalizacji. Chcemy również wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i najemców, którym zależy na tym, aby Zabrze mogło pochwalić się nowoczesnym centrum handlowym z atrakcyjną ofertą. Dlatego przygotowujemy obecnie plany rozbudowy i modernizacji CH Platan, w efekcie której powierzchnia najmu powiększy się o 11 tys. m2. Aktualnie prowadzimy prace przygotowawcze i konsultacyjno-projektowe w związku z planowaną modernizacją i rozbudową. Zależy nam na tym, aby obiekt jak najlepiej wpasował się w potrzeby mieszkańców Zabrza – informuje p. Tomasz Górski, Retail Asset Manager w Rockcastle Poland.
Projekt zakłada budowę przestrzeni kinowej, strefy fitness czy dodatkowego parkingu. Po rozbudowie w Platanie pojawi się około 30 nowych sklepów i punktów usługowych, w tym nowe, znane i lubiane marki. W ramach inwestycji ma też zostać rozbudowana strefa restauracyjna. Zgodnie z aktualnymi planami, nowy Platan ma zostać m.in. wyposażony w ekologiczne oświetlenie LED, a klienci zyskają dostęp do bezpłatnego WI-FI na terenie naszej galerii. Dzięki temu powstanie atrakcyjne, innowacyjne i funkcjonalne wnętrze, wpisujące się w aktualne trendy nowoczesnych centrów handlowych. Nazwa galerii pozostanie ta sama, jednak jej logotyp zostanie odświeżony. Nowe logo będzie odzwierciedlać zmiany, które zajdą w CH Platan po rozbudowie i modernizacji. Logo zostanie oficjalnie zaprezentowane w dniu uroczystego otwarcia naszej galerii.
Pierwsze działania związane z przyszłą rozbudową CH Platan właśnie ruszają. Część lokali handlowo-usługowych będzie tymczasowo zamykana lub przeniesiona z uwagi na konieczność przygotowania obiektu do startu prac budowlanych. Za projekt przebudowy odpowiada ceniona pracownia SUD Architekci. Po modernizacji centrum zyska nowoczesny charakter, wpisując się w industrialną architekturę Zabrza. Obiekt ma spełniać wymagające kryteria dotyczące poszanowania środowiska naturalnego. Właściciel galerii będzie dążyć do tego, by CH Platan otrzymało prestiżowy, ekologiczny certyfikat BREEAM.
Chcemy, aby CH Platan pozostał ważnym punktem na mapie miasta nie tylko pod kątem zakupów, ale również rozrywki. Naszą ambicją jest, aby nowy Platan stał się dla wszystkich ulubionym miejscem zakupów oraz spędzania wolnego czasu. W tej chwili nie możemy jeszcze ostatecznie określić, ile może potrwać proces rozbudowy. Co ważne, na pewno centrum handlowe nie zostanie zamknięte na czas prowadzenia prac. To zapewne jest ważną informacją dla jego klientów oraz najemców. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru Generalnego Wykonawcy, jednak finalna decyzja jeszcze nie została podjęta. O kolejnych etapach rozbudowy będziemy informować na bieżąco lokalną społeczność. – podsumowuje p. Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w Rockastle Poland i dodaje: Mamy nadzieję, że klienci naszej galerii z zadowoleniem przyjmą plany rozbudowy i że nowy Platan zyska ich uznanie.
Centrum Handlowe Platan działa od października 2003r. Każdego roku notuje około 4 mln odwiedzin. Dziś klienci robią zakupy i spędzają czas w blisko 80 butikach i punktach usługowych, zlokalizowanych na przestrzeni 31 tys. m2. Dzięki planowanej rozbudowie, której szacowany koszt wyniesie około 40 mln €, galeria zyska 11 tys. m2 dodatkowej powierzchni najmu. W centrum zagoszczą nowe, popularne marki, a klienci będą mogli skorzystać z jeszcze szerszej oferty handlowo-usługowej i strefy rekreacyjnej.(źr:informacja prasowa)