REKLAMA
BiznesDomKategorieKobietaKrajSilesia Flesz najnowsze informacje

Złożyliście wniosek o 300+? Dostaniecie pieniądze do końca września

Program 300 Plus. W woj. śląskim ZUS wypłacił już 133 mln zł. Do kiedy można składać wnioski na rok 2022?

Jak informuje ZUS, większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. W województwie śląskim ZUS wypłacił 133 mln zł rodzicom i opiekunom na zakup przyborów szkolnych i podręczników. W całym kraju przyznano ponad 4,1 mln świadczeń na łączną kwotę 1 mld 162 mln zł.

Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” ZUS przyjmuje od lipca. Już 95 proc. z tych złożonych w woj. sląskim została pozytywnie rozpatrzona. Do rodziców i opiekunów z naszego województwa wpłynęło 133 mln zł na rachunki bankowe. Do tej pory rodzice w woj. śląskim złożyli 356 tys. wniosków na 494 tys. dzieci. Przyznano 467 tys. świadczeń, co daje 95 proc. z wszystkich złożonych wniosków. .

– Jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Do kiedy można złożyć wniosek o 300 plus? Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie- za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie – to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Jakie błędy popełniają rodzice we wnioskach?

– Wnioski o 300 plus składamy elektronicznie, system prowadzi nas krok po kroku co należy wpisać, ale czasami zdarzają się błędy. Jak chociażby pomyłka cyfry w PESEL-u, czy w podanym koncie bankowym. Czasami rodzice składają kilka wniosków na to samo dziecko, po zapomnieli, że wcześniej złożyli. Niestety, jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem. A to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku – tłumaczy rzeczniczka.

Najczęściej popełniane błędy to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. Zdarzają się również sytuacje, że zarówno matka, jak i ojciec dziecka wnioskują o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie.

Jeśli nie poprawisz wniosku o 300+, nie dostaniesz pieniędzy

W przypadku konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku. – O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez SMS i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwanie.

Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane. Dlatego prosimy wnioskodawców, że jeśli otrzymali z ZUS informację o uzupełnienie wniosku, by sprawdzili profil PUE, uzupełnili niezbędne dane, czy wyjaśnili nieścisłości, dzięki temu, my będziemy mogli szybciej przyznać świadczenie, a rodzice otrzymać pieniądze na konto – wyjaśnia Kopczyńska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button