Akademia Telewizyjna. Mass media – nie taki diabeł straszny
Współczesnym światem rządzi informacja, dziennikarze telewizyjni, radiowi, prasowi, związani z portalami internetowymi codziennie publikują tysiące różnych informacji. Każda z nich opiera się o wypowiedzi różnych ludzi. Nie każdy jednak wie, kiedy, co i jak należy powiedzieć. Jak kontaktować się z mediami?
Uczestnicy szkolenia „Akademia Telewizyjna. Mass media – nie taki diabeł straszny” mają szansę poznać zarówno podstawy prawa prasowego, jak i zasady konstruowania komunikatów. Zasady na jakich powinna opierać się współpraca z przedstawicielami mediów. W części warsztatowej trenerzy prowadzą zajęcia przygotowujące do wystąpień przed kamerą.
Co osiągniesz dzięki udziałowi w szkoleniu:
Trening medialny przygotuje Cię do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami mediów. Trening autoprezentacji pozwala na przygotowanie się do udzielania pożądanych wypowiedzi w mediach i podniesienia umiejętności zdobywania akceptacji odbiorców. Przygotujemy Cię do pisania informacji prasowych, rozmowy z dziennikarzem w studio telewizyjnym i radiowym. Wystąpień podczas konferencji prasowej.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Szkolenie „Mass media – nie taki diabeł straszny” przygotowane zostało z myślą o osobach, które z racji pełnionych funkcji muszą wiedzieć jak kontaktować się z mediami. Kontakty nie koniecznie mają charakter cykliczny. Mogą dotyczyć tzw. trudnych tematów. Są to pracownicy instytucji samorządowych, spółek o znaczeniu strategicznym, ale także osoby stawiające pierwsze kroki w kontaktach z mediami, osoby tworzące zespoły odpowiedzialne za public relations.
PROGRAM SZKOLENIA:
Wykład multimedialny
- Elementy prawa prasowego, czego może oczekiwać dziennikarz od urzędnika, a czego nie powinien. Prawo do autoryzacji wypowiedzi i sposoby jego omijania – przykłady z życia wzięte.
- Prawidłowa konstrukcja wypowiedzi dla mediów – czyli jak pisać i mówić by nikt nie zasnął. Konstrukcja informacji, specyfika różnych form wypowiedzi w mediach [wypowiedź indywidualna – tzw. „setka”, wywiad, polemika]
- Różnice w kontaktach z radiem, prasą i telewizją – „czyli motywacje i oczekiwania dziennikarzy”. Jak najlepiej „sprzedać” informację, briefing i konferencja prasowa – jak się za to zabrać, Kardynalne błędy w ich organizacji i prowadzeniu.
- Komunikacja niewerbalna – czyli „szata jednak zdobi i lepiej z głowy, niż z kartki”. Gestykulacja, kontakt wzrokowy, przyciąganie uwagi, wygląd, naturalność zachowania, dbałość o własny wizerunek.
- Podstawy zachowania przed kamerami i mikrofonem – czyli „czy już Pan nagrywa?, uwaga nadal jesteśmy na antenie!”. Specyfika studia telewizyjnego i radiowego – zachowania w czasie programu nagrywanego i na żywo. Techniki skutecznego kontrolowania przebiegu rozmowy, umiejętne przerywanie wypowiedzi.
- Manipulacja słowna – czyli „jak rozmawiać, aby wpływać na innych?” (podstawowe „triki” erystyczne);
Zajęcia warsztatowe
- Tworzenie krótkiej notki prasowej – czyli „znajdź haczyk”.
- Jak kontaktować się z mediami? Praktyczne ćwiczenia umiejętności wypowiedzi publicznej (rejestrowane kamerą i odtwarzane).
- Symulacje rzeczywistych sytuacji medialnych. Wypowiedzi, wywiady, polemiki – ćwiczenia, analiza przypadków, dyskusja kierowana, przykłady z życia wzięte.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
8 godzin
CENA SZKOLENIA:
ZAPYTAJ O CENĘ: szkolenia@tvs.pl
Podana ceny są cenami netto, należy dodać podatek VAT zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
W przypadku większej liczby osób istnieje możliwość negocjacji ceny.
Cena zawiera: wynajęcie sali konferencyjnej, materiały biurowe, serwis obiadowy i kawowy.
Na czas szkolenia dostępny jest bezpłatny parking przy siedzibie Centrum Szkoleniowego TVS.
Oświadczamy, iż Centrum Szkoleniowe TVS jest wpisane do Bazy Usług Rozwojowych i na szkolenia będące w naszej ofercie istnieje możliwość uzyskania dofinansowania od 50% do 80% kosztów usługi rozwojowej. Dofinansowanie zależne jest od wielkości przedsiębiorstwa.
KONTAKT:
Za pomocą Facebook Messanger: Kliknij
Lub formularza kontaktowego: