Kategorie

Gliwice: 10 tys m2 i kilkadziesiąt miejsc pracy w nowym centrum logistycznym [ZDJĘCIA]

Magazyn jest przeznaczony do obsługi wyrobów przemysłowych m.in. branży papierniczej, chemicznej, meblarskiej i sprzętu AGD. Hala została wyposażona w tor kolejowy z zadaszoną rampą oraz doki do rozładunku samochodów – dostawy towarów mogą się odbywać zarówno transportem kolejowym jak i samochodowym.

 

–Największym atutem naszej firmy jest multimodalność, czyli dostęp do trzech rodzajów transportów: drogowego, kolejowego i wodnego śródlądowego. Dostęp do autostrad  A1 i A4, Drogowej Trasy Średnicowej, głównych szlaków połączeń kolejowych oraz Odrzańskiej Drogi Wodnej w postaci portu śródlądowego i kanału Gliwickiego jest nie do przecenienia dla sektora usług logistycznych. Dzięki temu budujemy trwałą przewagę konkurencyjną nad innymi firmami z branży logistycznej – powiedział „Miejskiemu Serwisowi Informacyjnemu – Gliwice” Robert Goc, kierownik Działu Marketingu w ŚCL SA – Staramy się promować i rozwijać alternatywne dla samochodowego gałęzie transportu, które są bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Transport drogowy powinien być jedynie uzupełnieniem całego łańcucha logistycznego na ostatnim odcinku, z miejsca przeładunku – w tym przypadku z magazynu do finalnego odbiorcy.

 

W magazynie pracę znajdzie kilkadziesiąt osób. Obecnie Śląskie Centrum Logistyki SA, której większościowym udziałowcem (ponad 77%) jest samorząd Gliwic, zatrudnia 160 pracowników. Łączne zatrudnienia na terenie firmy wraz z Oddziałem Celnym, kontrahentami i podwykonawcami wynosi ponad 600 osób. Dynamiczny rozwój firmy zapewniły inwestycje w infrastrukturę magazynową, terminal kontenerowy i tabor transportowy. Od 2004 r. na rozbudowę spółka wydała łącznie ok. 69 mln zł. Dzięki tym wydatkom powstało 5 nowoczesnych magazynów klasy A  o łącznej powierzchni  25 tys. m² oraz terminal kontenerowy, którego operatorem jest firma PCC Intermodal. Terminal został powiększony do powierzchni 5 ha oraz  wyposażony w 2 suwnice bramowe. Ta inwestycja kosztowała 50 mln zł. (źródło: UM Gliwice)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button