Wiadomość dnia

Ćwierć miliarda na tory. Pociągi na Śląsku pojadą szybciej! Gdzie inwestycje?

Ponad ćwierć miliarda złotych pójdzie wkrótce na kolejowe inwestycje w regionie. Dzięki temu pociągi w województwie śląskim pojadą szybciej. I bezpieczniej.

 

To koniec pewnej epoki… Jurek Owsiak nie jest już szefem WOŚP!

Pociągi towarowe w województwie śląskim pojadą szybciej. PKP PLK rozpoczyna inwestycję za ponad 256 mln zł

W podpisaniu umowy zawartej pomiędzy PKP PLK i wykonawcą inwestycji uczestniczyli przedstawiciele władz regionu – marszałek Jakub Chełstowski i wojewoda Jarosław Wieczorek. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieci trakcyjne i urządzenia sterowania ruchem m.in. na trasie z Bytomia do Zabrza Biskupic, z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowic.

Powiązane artykuły

-Dziękuję stronie rządowej za skuteczną realizację „Programu dla Śląska”. Potrzebujemy takich inwestycji, żeby konkurować na rynku jako województwo śląskie. Ta umowa poprawi naszą infrastrukturę kolejową, usprawni komunikację i zwiększy szanse na intensywny rozwój gospodarczy całego regionu – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.

Pod ostrzałem! Strzelają do dzików, chcą „odstrzelić” władze JSW! TOP 5 Silesia Flesz

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka. PLK wykonają również prace torowe w stacji Bytom Bobrek. Łącznie inwestycja obejmie ponad 28 km linii.

To kolejny ważny element inwestycyjny w regionie. „Program dla Śląska” to gigantyczny katalog inwestycji twardych i miękkich, w którym bardzo ważne miejsce zajmuje modernizacja linii kolejowych. Po odnowionych trasach sprawniej pojedzie więcej ładunków, co zwiększy konkurencyjność transportu kolejowego, a co za tym idzie zapewni rozwój gospodarki i naszego regionu – mówił Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski.

 

W ramach prac zostaną wymienione 34 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, przepustów i wiaduktów w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej i Wolności, a także w Sosnowcu przy ul. Skwerowej. Wartość inwestycji to ponad 256 mln zł netto. Prace wykona firma PORR SA. Zakończenie projektu planowane jest w 2022 roku. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

-W Krajowym Programie Kolejowym w województwie śląskim są inwestycje, które usprawniają przewóz ładunków. Wraz ze wzrostem prędkości skróci się czas przewozu towarów. Nowoczesna kolej to także ograniczony wpływ transportu na środowisko i mniej ciężarówek na drogach – tłumaczył Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Ćwierć miliarda na tory. Pociągi na Śląsku pojadą szybciej! Gdzie inwestycje? (fot.slaskie.pl)
Ćwierć miliarda na tory. Pociągi na Śląsku pojadą szybciej! Gdzie inwestycje? (fot.slaskie.pl)

Warto podkreślić, że przez likwidację ograniczeń prędkości pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się też przepustowość tras, dzięki czemu pojedzie więcej składów z towarami. Inwestycja pozytywnie wpłynie na konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu. Sprawniejszy przejazd składów towarowych zapewni nowa sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni pracujący w wyremontowanych nastawniach na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa m.in. na przejeździe kolejowym w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zastosowanie torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczy oddziaływanie kolei na otoczenie.

 

Aktualnie w województwie śląskim PKP PLK, dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, zwiększa możliwości przewozu m.in na liniach: Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, Chybie – Żory – Rybnik – Nędza, Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Planowana jest także modernizacja śląskiego odcinka Magistrali Węglowej: Chorzów Batory – Nakło Śląskie, który usprawni przewóz towarów w kierunku portów.

(źr:WZ/slaskie.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button