Zmieniasz dostawcę usług telekomunikacyjnych? Przeniesienie numeru jeszcze prostsze i bezpieczniejsze
1 marca weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych ułatwiające przeniesienie numeru przy zmianie dostawcy usług.
TOP 5 SILESIA FLESZ: Jak się patynuje buty po śląsku i dlaczego prowadzący ma twarz jak Multipla? 😉
Wniosek o zmianę lub przeniesienie numeru można składać nie tylko na piśmie, ale również w formie dokumentowej, czyli np. e-mailem, bez konieczności wychodzenia z domu. To znaczące ułatwienie i oszczędność czasu.
Wystarczy złożyć wniosek do wybranego dostawcy, a ten w oparciu o udzielone pełnomocnictwo dopełni za abonenta wszelkich formalności, w tym rozwiąże umowę z dotychczasowym dostawcą.
O postępach procesu przenoszenia dostawca usług zawiadomi w takiej samej formie w jakiej abonent złożył wniosek albo w inny sposób wybrany przez abonenta.
Nie tylko szybciej i łatwiej, ale też bezpieczniej
Treść wniosku o przeniesienie numeru abonent otrzyma na trwałym nośniku, tak aby miał do niego swobodny dostęp np. w celach dowodowych.
Dotychczasowy dostawca poinformuje abonenta, SMS-owo lub telefonicznie, o rozpoczęciu procesu przeniesienia numeru do nowego dostawcy. To szczególnie ważne w przypadku, gdy nowy dostawca jest nieuczciwy i próbuje przenieść numer niezgodnie z wolą abonenta.
Skrócenie terminu rozpatrzenia wniosku o przeniesienie numeru umożliwi abonentom skuteczne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Dzięki uregulowaniu w przepisach ogólnych zasad rezygnacji z przeniesienia numeru, abonent będzie wiedział w jaki sposób i do kiedy może przerwać proces przeniesienia numeru, jeśli się rozmyśli.