Gliwice: Budowa Centrum Przesiadkowego na półmetku
Przy utrzymaniu obecnego tempa prac i przy sprzyjających warunkach pogodowych, do zakończenia budowy Centrum Przesiadkowego po północnej stronie dworca PKP pozostał rok. Inwestycja jest coraz bardziej zaawansowana.
Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!
Zakończono wykonywanie konstrukcji nośnej przyszłego budynku usługowego (z pomieszczeniami przeznaczonymi pod wynajem), a obecnie powstaje tam konstrukcja dachu. W przyszłym budynku obsługi pasażerskiej kontynuowane są prace związane z wykonaniem aluminiowej elewacji, instalacjami wewnętrznymi i robotami wykończeniowymi. Na pierwszych dwóch segmentach zadaszenia Centrum Przesiadkowego zabudowano tzw. siatki cięto-ciągnione, a na kolejnym segmencie zakończono montowanie blachy trapezowej. W dalszym ciągu trwa za to montaż konstrukcji stalowej najwyższego zadaszenia – nad przyszłym budynkiem obsługi pasażerskiej.
Zakończono wykonywanie murów oporowych wydzielających teren Centrum Przesiadkowego od strony ul. Kolberga. Obecnie prowadzone są prace związane z usunięciem mas ziemnych w ich pobliżu. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty związane z infrastrukturą podziemną, wykonywaniem konstrukcji pod przyszły układ drogowy, przebudową istniejącego tunelu oraz budową nowego przejścia podziemnego. Wykonywana jest także konstrukcja nawierzchni drogowych w ciągu ulic Tarnogórskiej i Toszeckiej.
Inwestycję po północnej stronie dworca PKP realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.
W niedalekiej przyszłości Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Wraz z powstaniem CP zmieni się również pejzaż miasta po południowej stronie dworca kolejowego.
W tej części przebudowany zostanie układ drogowy, tworząc wraz z Centrum Przesiadkowym przyjazną i funkcjonalną przestrzeń miejską. Obecnie dobiegają końca prace związane z nowym zagospodarowaniem ul. Na Piasku. Prowadzone są też roboty w zakresie przebudowy sieci uzbrojenia podziemnego w ciągu ul. Okopowej (na odcinku od dworca PKP do placu Piastów) i budowy miejsc parkingowych w obszarze pomiędzy pętlą objazdową przy dworcu, ulicami Okopową i Bohaterów Getta Warszawskiego. W rejonie placu Piastów trwają prace związane z przebudową sieci cieplnej.
Przypominamy, że od końca lipca funkcjonuje w tym rejonie tymczasowa organizacja ruchu, w ramach której prowadzone są prace po wschodniej stronie wyspy centralnej placu Piastów oraz w jego północnej części, gdzie wcześniej wyznaczone było miejsce postoju autobusów komunikacji miejskiej. W związku z tym zmianie uległa lokalizacja przystanków autobusowych. Szczegółowe informacje na ten temat i aktualne rozkłady jazdy autobusów można znaleźć na stronie rj.metropoliaztm.pl.
Przebudowę po południowej stronie dworca PKP realizuje Eurovia Polska S.A.. Koszt inwestycji finansowanej z budżetu miasta to ponad 41 mln zł. Prace powinny zakończyć się pod koniec 2022 r.
30 tysięcy złotych za kłamstwo covidowe! Oszustwo w wywiadzie epidemicznym będzie słono kosztować
Policjanci z Zabrza „przegięli” przy interwencji? Internet pęka od komentarzy i WIDEO
Nowy prezes PZPN wybrany. Niespodzianki nie było. Został nim Cezary Kulesza [WIDEO]
źr. UM Gliwice