Kategorie

Nowe azyle dla pieszych w Tychach. Są, m.in. na Bocznej i Bibliotecznej

Na tyskich drogach powstały nowe azyle dla pieszych, progi zwalniające i wyniesione przejścia. Wszystko po to, by ochronić najbardziej narażonych uczestników ruchu – pieszych. Zmiany są wprowadzane po obserwacji i analizie mapy wypadkowości w mieście oraz na wniosek mieszkańców.

 

Na jesienne wieczory najlepszy kryminał!!! Serial COLUMBO w TVS!

Azyle, progi i wyniesione przejścia

Azyle drogowe stanowią bufor dla pieszych, dzięki któremu mogą oni przejść przez ulicę „na dwa razy” z możliwością bezpiecznego zatrzymania się na środku. Ponadto uspakajają ruch w rejonie przejścia i uniemożliwiają wyprzedzanie czy niebezpieczne sytuacje na drodze – mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Azyle wpływają również na zredukowanie prędkości pojazdów poprzez optyczne zawężenie pola jazdy, zmniejszenie szerokości pasów ruchu oraz odgięcie torów jazdy.

Powiązane artykuły

W tym roku nowe azyle zastosowano na ul. Bocznej, Bibliotecznej i Cienistej. Dodatkowo na ul. Zgody zastosowano progi zwalniające. Są one także na ul. Hierowskiego, gdzie dodatkowo wybudowano wyniesione przejście dla pieszych. Wyniesione przejścia są także na ul. Jedności – łącznie powstało ich 5. Natomiast na ul. Darwina zastosowano tak zwane esowanie jezdni.

Esowanie jezdni

Na ulicy Karola Darwina obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, którego prawie nikt nie przestrzega, a ten zaledwie 300-metrowy odcinek przecięty jest sześcioma przejściami dla pieszych. Łączą one osiedlowe ciągi piesze, które w dużej mierze służą dzieciom dotrzeć do zlokalizowanych w okolicy szkół, przedszkoli, placów zabaw – tłumaczy Michał Lorbiecki, tyski oficer pieszy – Bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu jest tutaj kluczowe. W reakcji na niebezpieczne zdarzenia, jakie miały miejsce na tej ulicy (m.in. czerwcowe uderzenie samochodem 9-letniego chłopca) wdrażamy znane w Europie esowanie jezdni. Sprawdza się ono najlepiej na ulicach osiedlowych, na których jest duża liczba miejsc parkingowych. Podobnie jest w przypadku ulicy Darwina, przy czym zza samochodów (nieraz ciężarowych) nie widać pieszych, a zwłaszcza dzieci.

Zmiana organizacji ruchu na ul. Darwina ma na celu spowolnienie ruchu pojazdów, poprzez zwężenie pasów ruchu oraz narzucenie kierowcom jazdy slalomem. Jednocześnie skrócona zostanie droga przejścia pieszego, a ten będzie lepiej widoczny dzięki możliwości zbliżenia się do nowej krawędzi jezdni.

Odsuwamy samochody od krawędzi jezdni, dzięki temu poprawiamy trójkąt widoczności pieszego. Łuki na jezdni oraz progi zwalniające dodatkowo wymuszają zwolnienie pojazdu do prędkości 30km/h. Zmiana powinna ułatwić także wyjazd z miejsc parkingowych, poprzez zapewnienie dłuższego pola do manewrowania – mówi A.Kruczek.

By było bezpieczniej

W ostatnich latach działania Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów koncentrowały się przede wszystkim na ochronie pieszego. Na tym nie koniec.

Nadal będziemy prowadzić politykę polegającą na uspokojeniu ruchu na głównych ciągach komunikacyjnych, budować azyle dla pieszych i drobniejsze rzeczy poprawiające widoczność w osiedlach, w rejonie skrzyżowań, wyjazdów z dróg czy z przejść dla pieszych. To absolutny priorytet – zapewnia dyrektor Kruczek.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Ile gminy z woj.śląskiego stracą na Polskim Ładzie? Częstochowa nawet ćwierć miliarda!

Wybuch gazu w Koziegłowach. Dokładne okoliczności wciąż nie są znane

Dzieci tak samo warto badać pod kątem raka jak i dorosłych! Fundacja Iskierka rusza z akcją badań

 

źr. UM Tychy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button