BiznesKategorieRemonty DrógSilesia Flesz najnowsze informacje

Lotnisko czynne jak biuro. Planujecie lot w maju? Będą wielkie kłopoty dla pasażerów

Rząd wydał rozporządzenie: Ograniczamy loty!

Ograniczenia na lotniskach od 1 maja. Lotnisko im. Chopina i Modlin mogą działać tylko niecałe 8 godzin dziennie. Wielkie kłopoty dla pasażerów. LISTA PRIORYTETOWYCH TRAS

 

Stało się. W wyniku braku porozumienia w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, od niedzieli 1 maja 2022 dwa lotniska w Polsce będą działać w bardzo ograniczony sposób. Chodzi o porty w Warszawie: lotnisko Chopina i Modlin. Na obu samoloty mogą startować i lądować tylko w godzinach od 9.30 do 17. I tak będzie od 1 maja do 31 maja. To dlatego, że w wieżach braknie kontrolerów ruchu, którzy nie przyjęli zmienionego regulaminu wynagrodzenia. Więc nie będzie komu pilnować startów i lądowań czy bezpieczeństwa samolotów.

25 kwietnia 2022 zostało opublikowane rozporządzenie w tej sprawie.  Powód?  Przewidywany brak ciągłości zapewnienia służb żeglugi powietrznej w rejonie kontrolowanym TMA Warszawa, obejmującym Lotnisko Chopina w Warszawie oraz lotnisko Warszawa/Modlin.

I tak, od 1 maja operacje lotnicze w rejonie kontrolowanym TMA Warszawa, obejmującym Lotnisko Chopina w Warszawie oraz Modlinie mogą być wykonywane od godz. 9.30 do 17.00 czasu lokalnego. Przylot samolotu, który tego samego dnia planuje wylot musi nastąpić nie później niż do godziny 15:45 czasu lokalnego.

Oto trasy, które mają pierwszeństwo

Zgodnie z rozporządzeniem w celu zapewnienia największej możliwej dostępności usług regularnego przewozu lotniczego w TMA Warszawa pierwszeństwo mają operacje lotnicze na kierunkach:

  • 1) Londyn – Heathrow (EGLL);
  • 2) Londyn – Luton (EGGW);
  • 3) Londyn – Stansted (EGSS);
  • 4) Frankfurt (EDDF);
  • 5) Nowy Jork (KJFK);
  • 6) Chicago (KORD);
  • 7) Paryż (LFPG);
  • 8) Bruksela (EBBR);
  • 9) Stambuł (LTFM);
  • 10) Rzym (LIRF);
  • 11) Amsterdam (EHAM);
  • 12) Toronto (CYYZ);
  • 13) Dubaj (OMDB);
  • 14) Incheon (RKSI);
  • 15) Monachium (EDDM);
  • 16) Rzeszów (EPRZ);
  • 17) Wiedeń (LOWW);
  • 18) Tel Awiw (LLBG);
  • 19) Oslo (ENGM);
  • 20) Zurich (LSZH);
  • 21) Dublin (EIDW);
  • 22) Kopenhaga (EKCH);
  • 23) Budapeszt (LHBP);
  • 24) Wilno (EYVI);
  • 25) Praga (LKPR);
  • 26) Bukareszt (LROP);
  • 27) Düsseldorf (EDDL);
  • 28) Barcelona (LEBL);
  • 29) Lizbona (LPPT);
  • 30) Tbilisi (UGTB);
  • 31) Berlin (EDDB);
  • 32) Szczecin-Goleniów (EPSC).

Na powyższych trasach dopuszcza się priorytetowe wykonanie operacji lotniczej startu lub lądowania wyłącznie raz dziennie, przez jednego przewoźnika lotniczego, który przewiózł największą liczbę pasażerów na danej trasie w latach 2019–2021.

CZYTAJ WIĘCEJ O PROBLEMIE TU:

KONFLIKT W PAŻP I REAKCJE LINII LOTNICZYCH

Dodatkowe loty na lotniska w Warszawie i Modlinie mogą być wykonywane na innych trasach pod warunkiem zapewnienia służb żeglugi powietrznej oraz nieprzekroczenia deklarowanej pojemności TMA Warszawa.

Okęcie – 180 operacji, Modlin – 12

W ciągu godziny między 9.30 a 17 może się odbyć do 24 operacji lotniczych (start i lądowanie), zatem dziennie będzie można zrealizować do 180 operacji lotniczych.

Po wykorzystaniu liczby operacji na kierunkach wymienionych w rozporządzeniu, dostępnych do dalszego wykorzystania powinno zostać do 116 czasów na starty albo lądowania (slotów).

Modlin z kolei otrzyma możliwość wykorzystania jedynie do 12 operacji lądowania albo startu, dziennie.

W przypadku lotniska Chopina w Warszawie po wykorzystaniu slotów na priorytetowe operacje określone w rozporządzeniu, powinna istnieć możliwość realizacji do 104 operacji lotniczych dziennie. Przydział slotów na te operacje będzie dokonywany przez niezależnego koordynatora Lotniska Chopina w Warszawie. Aktualnie koordynatorem Lotniska Chopina w Warszawie jest Airport Coordination Limited.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button