reklama
Kategorie

Będzie zielona fala dla tramwajów w całej Metropolii? Tuszyły specjalne pomiary

reklama

Wydzielone torowisko powinno sprzyjać temu, żeby tramwaje były najszybszym środkiem transportu w mieście. Jest jednak inaczej.

 

 

Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!

reklama

– W największym stopniu przeszkadza w tym brak inteligentnego sterowania ruchem, czyli brak tzw. zielonej fali dla tramwajów – mówi Andrzej Zowada, Tramwaje Śląskie.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

Której, poza np. Chorzowem, w miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, nie ma. To co można poprawić by w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w tramwajach, mają pokazać prowadzone w Sosnowcu i Bytomiu specjalne pomiary.

– Osoba pomiarowa jedzie tramwajem i stoperem mierzy czas postoju i przyporządkowuje ten czas postoju do konkretnej kategorii – wyjaśnia Aleksander Sagan, Stadtraum Polska.

Czyli np. wymiany pasażerów na przystanku, korka lub zatoru spowodowanego zablokowaniem torowiska przez źle zaparkowany samochód, co niestety jest częstym zjawiskiem.

To co można poprawić by w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w tramwajach, mają pokazać prowadzone w Sosnowcu i Bytomiu specjalne pomiary
To co można poprawić by w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w tramwajach, mają pokazać prowadzone w Sosnowcu i Bytomiu specjalne pomiary

Miasta, na których terenie będą prowadzone pomiary liczą, że z tej lekcji również wyciągną wnioski na przyszłość.

– Na dobrą weryfikację sygnalizacji świetlnej pod kątem przejazdu tramwajów, które pozwolą nam na weryfikację geometrii poszczególnych skrzyżowań – mówi Małgorzata Węgiel-Wnuk, UM w Bytomiu.

Sama Metropolia, mimo że zarządza transportem publicznym w miastach członkowskich, nie do końca może wpływać na to, jak organizowany jest w nich ruch. Badania mają doprowadzić do wspólnego z miastami wypracowania korzystnych dla obu stron rozwiązań.

– Ważne jest dla nas nie tylko to, gdzie trzeba by przebudować infrastrukturę, bo wiemy, że przebudowa torowiska jest bardzo czasochłonna i bardzo droga inwestycja, dlatego będziemy się przyglądać różnym innym możliwościom – mówi Kamila Rożnowska, Metropolia GZM.

Wyniki badań prowadzonych przez firmę Stadtraum mają być dostępne do końca tego roku.

 

autor: Bartosz Bednarczuk

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Czekali na zabójcę na pogrzebie. Pochowano ofiary zabójstwa w Borowcach [WIDEO]

Kibice mogą się się srogo zdziwić. Ruch Chorzów w nowym sezonie zagra w czeskiej i słowackiej lidze!

Nawet 250 km/h. Tyle może jechać pociąg do Jastrzębia-Zdroju. Umowa na linię podpisana

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button