reklama
REKLAMA
Kategorie

DTŚ Wschód jednak powstanie? Prezydenci kilku miast muszą wypracować wspólne stanowisko

reklama

Prezydenci i wiceprezydenci czterech miast: Katowic, Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca spotkali się w Urzędzie Marszałkowskim, by przedstawić założenia związane z realizacją DTŚ Wschód. Spotkanie, w którym uczestniczył marszałek Wojciech Saługa i wicemarszałek Stanisław Dąbrowa, było inicjatywą włodarzy miast, przez które przebiegać ma projektowana droga. Celem spotkania było przedstawienie dotychczasowych prac związanych z przygotowaniem dokumentów projektowych.

 

 

reklama

-O kierunku wschodnim Drogowej Trasy Średnicowej mówi się od lat i przyszedł czas, by od słów przejść do czynów. Prace związane z przygotowaniem dokumentacji są zaawansowane, wydaliśmy na ten cel pieniądze publiczne, a kolejne mamy zaplanowane. Dla nas to zadanie priorytetowe, dzisiaj wschodnie obszary regionu stoją w korkach i to bezsprzecznie kluczowy projekt nie tylko z punktu widzenia naszych miast, ale całego regionu – mówił prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

 

 

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej Wschód jest planowana w dwóch etapach. Pierwszy ma połączyć węzeł Lwowska w Katowicach i węzeł Jęzor w Sosnowcu. Projekt znajduje się w planie rozbudowy dróg wojewódzkich, co uprawnia go do realizacji w ramach RPO Województwa Śląskiego w latach 2014-2020. Przedsięwzięcie jest obecnie realizowane na etapie przygotowywania dokumentacji środowiskowej i technicznej. Wartość maksymalnego dofinansowania wynosi 255 mln zł.

 

Drugi etap ma w przyszłości połączyć węzeł Janów w Mysłowicach z węzłem Bór w Sosnowcu i został ujęty w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Śląskiego na liście projektów warunkowych i proponowanych do realizacji ze środków krajowych. -Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest budowa tej drogi z perspektywy całego regionu, ale trzeba traktować ten projekt kompleksowo, jako część większej całości rozłożonej na lata. Będziemy robić wszystko, co w naszej mocy, żeby zarówno pierwszy etap, jak i kolejne uzyskały właściwe finansowanie i by inwestycja spięła region komunikacyjną klamrą – podsumował marszałek Wojciech Saługa.

 

 

Przedstawiciele Sosnowca, Jaworzna i Mysłowic są zgodni co do potrzeby realizacji przedsięwzięcia. Władze Katowic jako warunek akceptacji projektu wskazywali rozszerzenie lub uzupełnienie etapu drugiego o przebudowę odcinka od ul. Dudy-Gracza, przy wyjeździe z tunelu, do ul. Murckowskiej.To rozwiązanie wymaga jednak zmian w kontrakcie terytorialnym dla regionu i zapewnienia dodatkowego finansowania.

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button