Kategorie

Perony w Sosnowcu do przebudowy, więcej torów do Katowic. PKP PLK ogłasza przetargi

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły trzy przetargi na budowę i przebudowę ważnych odcinków tras kolejowych w ciągu linii E65. Największe znaczenie ma planowana dobudowa dodatkowej pary torów z Będzina do Katowic Szopienic, po których ma jeździć Kolej Metropolitalna.

 

– Zwiększy się dostęp do kolei dzięki budowie zupełnie nowych przystanków. Sosnowiec Środula i Katowice Morawa oraz modernizacji istniejących stacji i przystanków. Będzie bezpieczniej dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów i urządzeń. Przede wszystkim trzeba też powiedzieć o tym, że oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, dzięki budowie nowych torów, sprawi, że na tory wyjedzie więcej pociągów, czyli zwiększy się przepustowość linii kolejowych – mówi Katarzyna Głowacka, PKP PLK S.A.

 

  • PKP PLK rusza z inwestycjami. Kolej Metropolitalna coraz bliżej

  • Nowe perony w Sosnowcu, dołożony tor do Katowic. Przetargi już są

  • Tychy, Kobiór, Goczałkowice – tu kolej też ma się zmienić

 


PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Górnicy zapowiadają akcje protestacyjno-strajkowe na terenie całego województwa śląskiego [WIDEO]”

Koniec sporu zbiorowego w PGG. Podpisano porozumienie płacowe

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w Katowicach. Co się będzie działo?


 

PKP PLK ogłasza przetargi na inwestycje kolejowe w naszym regionie

Dużo zmieni się też na dworcu w Sosnowcu. Wszystkie perony zostaną przebudowane.

– To jest dla nas kluczowa inwestycja, jeśli chodzi o komunikację w naszym regionie. Należy pamiętać, przynajmniej z naszego punktu widzenia, że tutaj ta dobudowa dwóch torów jest kluczowa w komunikacji pomiędzy Zagłębiem, a Katowicami – mówi Rafał Łysy, Urząd Miejski w Sosnowcu.

Pozostałe dwa odcinki, na które został ogłoszony przetarg, dotyczą przebudowy infrastruktury z Tychów do Goczałkowic oraz z Zabrzegu do Zabrzydowic i granicy z Czechami.


ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ


Tychy, Katowice, Będzin, Sosnowiec. To ma być kolejowa nowa jakość

Nowe perony mają powstać na stacjach i przystankach: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek, Pszczyna i Goczałkowice. Pociągi będą jeździć z większą prędkością, bo 160 km/h.

– To się wpisuje w plany, które już były wcześniej związane z modernizacją paneuropejskich korytarzy, czyli linia E30, E65. I teraz mamy zapowiedź, że przechodzimy do fazy realizacji, na co czekaliśmy i od wielu lat zabiegaliśmy. Zarówno my, jak i miasta – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

Koszt trzech zaplanowanych inwestycji to 3,7 miliarda złotych. Ich realizacja jest jednak uzależniona od otrzymania dotacji z Unii Europejskiej. To czy zostanie ona przyznana każe się w połowie tego roku. Gdyby pieniędzy nie udało się uzyskać, niewykluczone jest unieważnienie przetargu.

 

autor: Paweł Jędrusik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button