Gliwice: Czy polska bateria podbije rynek rowerów?
Bateria pochodząca z Gliwic może zmienić oblicze rynku rowerowego. Dzięki technologii opracowanej przez firmę BMZ Poland rower elektryczny będzie mógł pokonać ponad dwukrotnie większy dystans niż dotychczas. Monitorowanie jej pracy będzie możliwe z poziomu aplikacji mobilnej.
Rosnące zainteresowanie rowerami z napędem elektrycznym obrazują liczby. W 2016 roku kupiliśmy 10 tys. takich pojazdów. To wciąż niewielki odsetek, bo tylko 1 proc. całego sektora rowerowego w naszym kraju. Nie wartość, a dynamika wzrostu jest jednak kluczowym parametrem rynkowym dla e-bike’ów, a ten jest w Polsce znacznie wyższy od globalnej średniej, która – według analiz PMR Consulting & Research – do 2025 r. ma wynieść nieco ponad 6 proc. rocznie. W 2016 r. po produkty z tzw. kategorii e-bike sięgaliśmy o 60 proc. częściej niż 2015 r.
Sektor e-rowerów może jeszcze przyśpieszyć za sprawą baterii PRECURSOR. Jej pomysłodawcą i producentem jest firma BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach. – Nasza bateria może jeszcze bardziej wzmocnić popularyzację rowerów ze wsparciem elektrycznym. Ten produkt przełamuje wiele barier, które do tej pory ograniczały rozwój e-bików. Jego przewaga polega na łatwej adaptacji do każdego rodzaju roweru. – wyjaśnia Zdzisław Madeja, Business Developement Manager, z firmy BMZ Poland. Do tej pory to rynek rowerowy musiał dostosowywać się do istniejących baterii. Akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Teraz to bateria będzie się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy mogą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Zostanie ona dopasowana do ich wymagań, stając się integralnym elementem całego designu.
Kolejną przewagą baterii PRECURSOR jest możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, a wszystko bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania możemy sprawdzić przybliżony zasięg, który może teraz wynieść nawet 200 km, oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni nam również o konieczności skorzystania z serwisu. Co ważne, za sprawą wykorzystania ogniw 21700 bateria ma blisko 40% większą pojemność niż standardowe akumulatory. Pojemność baterii będzie się zwiększać dzięki rosnącej z roku na rok pojemności ogniw. Nowoczesna bateria PRECURSOR współpracuje z systemami Shimano, Brose oraz Dapu.
Premiera rewolucyjnej baterii odbędzie się podczas targów Eurobike w dniach 08-10 lipca 2018 r. w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te są uważane za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie. – Ciężko wyobrazić sobie lepszą okazję do premiery naszego projektu baterii. W Friedrichshafen polską baterię, która może odmienić rynek rowerów elektrycznych, zobaczy cały rowerowy świat – dodaje Agata Kędzierska, Event Marketing Manager z firmy BMZ Polnad.
Wartość rynku rowerowego w Polsce szacowana jest na ponad miliard złotych. Nasz kraj jest czwartym co do wielkości producentem rowerów w Europie. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakie wprowadza na rynek firma BMZ Poland, ma szansę stać się również pionierem w nowych trendach na rynku e-rowerowym.
(źr: inf.prasowa)