reklama
Kategorie

Gliwice: Czy polska bateria podbije rynek rowerów?

reklama

Bateria pochodząca z Gliwic może zmienić oblicze rynku rowerowego. Dzięki technologii opracowanej przez firmę BMZ Poland rower elektryczny będzie mógł pokonać ponad dwukrotnie większy dystans niż dotychczas. Monitorowanie jej pracy będzie możliwe z poziomu aplikacji mobilnej.

 

Rosnące zainteresowanie rowerami z napędem elektrycznym obrazują liczby. W 2016 roku kupiliśmy 10 tys. takich pojazdów. To wciąż niewielki odsetek, bo tylko 1 proc. całego sektora rowerowego w naszym kraju. Nie wartość, a dynamika wzrostu jest jednak kluczowym parametrem rynkowym dla e-bike’ów, a ten jest w Polsce znacznie wyższy od globalnej średniej, która – według analiz PMR Consulting & Research – do 2025 r. ma wynieść nieco ponad 6 proc. rocznie. W 2016 r. po produkty z tzw. kategorii e-bike sięgaliśmy o 60 proc. częściej niż 2015 r.

Sektor e-rowerów może jeszcze przyśpieszyć za sprawą baterii PRECURSOR. Jej pomysłodawcą i producentem jest firma BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach. – Nasza bateria może jeszcze bardziej wzmocnić popularyzację rowerów ze wsparciem elektrycznym. Ten produkt przełamuje wiele barier, które do tej pory ograniczały rozwój e-bików. Jego przewaga polega na łatwej adaptacji do każdego rodzaju roweru. – wyjaśnia Zdzisław Madeja, Business Developement Manager, z firmy BMZ Poland. Do tej pory to rynek rowerowy musiał dostosowywać się do istniejących baterii. Akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Teraz to bateria będzie się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy mogą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Zostanie ona dopasowana do ich wymagań, stając się integralnym elementem całego designu.

reklama

Kolejną przewagą baterii PRECURSOR jest możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, a wszystko bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania możemy sprawdzić przybliżony zasięg, który może teraz wynieść nawet 200 km, oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni nam również o konieczności skorzystania z serwisu. Co ważne, za sprawą wykorzystania ogniw 21700 bateria ma blisko 40% większą pojemność niż standardowe akumulatory. Pojemność baterii będzie się zwiększać dzięki rosnącej z roku na rok pojemności ogniw. Nowoczesna bateria PRECURSOR współpracuje z systemami Shimano, Brose oraz Dapu.

Premiera rewolucyjnej baterii odbędzie się podczas targów Eurobike w dniach 08-10 lipca 2018 r. w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te są uważane za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie. – Ciężko wyobrazić sobie lepszą okazję do premiery naszego projektu baterii. W Friedrichshafen polską baterię, która może odmienić rynek rowerów elektrycznych, zobaczy cały rowerowy świat – dodaje Agata Kędzierska, Event Marketing Manager z firmy BMZ Polnad.

Wartość rynku rowerowego w Polsce szacowana jest na ponad miliard złotych. Nasz kraj jest czwartym co do wielkości producentem rowerów w Europie. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakie wprowadza na rynek firma BMZ Poland, ma szansę stać się również pionierem w nowych trendach na rynku e-rowerowym.

 

(źr: inf.prasowa)

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button