Jak zamawiacie coś z zagranicy, to pewnie ląduje tutaj. Pyrzowice to już polski hegemon cargo!
Pyrzowice powoli ale systematycznie odrabiają po-covidowe straty. Ruch pasażerski rośnie z miesiąca na miesiąc, ale absolutnym hitem statystyk Katowice Airport są dane, dotyczące transportu cargo. Towary płyną przez Pyrzowice coraz szerszym strumieniem.
Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!
Podczas siódmego miesiąca 2021 roku z oraz do Katowice Airport przewieziono 2 607 ton frachtu, to jest o 762 tony więcej (+41,3%) w porównaniu z wynikiem osiągniętym podczas tego samego okresu w zeszłym roku. W sumie od stycznia do końca lipca bieżącego roku w pyrzowickim terminalu cargo obsłużono 16 423 tony ładunków, czyli o 5 507 ton więcej (+50,4%) w porównaniu z pierwszymi siedmioma miesiącami 2020 roku.
W wakacje 2021 roku siatka regularnych połączeń towarowych pyrzowickiego lotniska poszerzyła się o trzy nowe trasy realizowane na zlecenie firmy Amazon. 6 lipca 2021 r. wystartowała rotacja Mediolan-Malpensa – Cagliari – Katowice Airport – Paryż de Gaulle – Mediolan-Malpensa. Dwa tygodnie później zadebiutowało połączenie Katowice Airport – Hanower – Mediolan-Malpensa – Hanower – Katowice Airport, a 3 sierpnia rotacja Mediolan-Malpensa – Katania – Katowice Airport – Madryt – Mediolan-Malpensa. Wszystkie trasy obsługiwane są Boeingami 737-400 w wersji cargo.
W Pyrzowicach swoje regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualnie siatka regularnych połączeń towarowych Katowice Airport obejmuje 10 tras. Oprócz wspomnianych już nowych kierunków Amazona, na zlecenie tej firmy realizowane jest także regularne połączenie: Katowice Airport – Kolonia-Bonn – East Midlands – Kolonia-Bonn – Katowice Airport. DHL Express lata z Pyrzowic do Lipska, UPS do Kolonii-Bonn, FedEx do Paryża, a TNT obsługuje rotację Liege – Katowice Airport – Gdańsk – Ryga – Liege. Ponadto w Katowice Airport od stycznia 2021 roku swój ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS* prowadzi Lufthansa Cargo, skąd oferuje regularne połączenia towarowe z Frankfurtem i Wiedniem.
-Dzięki nowoczesnej i przystosowanej do obsługi dużej ilości cargo infrastrukturze, Katowice Airport od lat notuje coraz lepsze wyniki w tym segmencie ruchu lotniczego i umacnia się na pozycji lidera wśród polskich portów regionalnych. Prognozujemy, że rok 2021 będzie dla Pyrzowic rekordowy i zakończymy go z ponad 50-procentowym wzrostem wolumenu w porównaniu z minionym rokiem, co przełoży się na około 30 tys. ton obsłużonego frachtu. Jednocześnie nadal dbamy o rozwój tego segmentu. Aktualnie intensywnie pracujemy nad projektem rozbudowy strefy cargo. W najbliższych latach chcemy zrealizować inwestycje, które pozwolą przynajmniej podwoić powierzchnię infrastruktury terminalowej, która przeznaczona jest do obsługi cargo lotniczego – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.
*RFS (Road Feeder Service) to usługi transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy m.in każdy transport ma nadany numer rejsu.
źródło: Katowice Airport fot: Piotr Adamczyk
Pomiar prędkości w Bielsku-Białej. Trwa montaż wideorejestratorów
Sosnowiec: 40-latek napadł na 90-letnią kobietę. Ukradł jej 1 tys. zł
Rysiek Riedel ma swój mural. Odsłonięto go w Tychach [WIDEO]