Katowice: Rusza budowa centrum przesiadkowego Brynów. Kierowców czeka drogowy HORROR! [UTRUDNIENIA, OBJAZDY]
Rozpoczyna się budowa kolejnego centrum przesiadkowego. Po zakończeniu etapu przygotowującego inwestycję w Brynowie, wykonawca przystępuje do wykonania muru oporowego wzdłuż ul. Kościuszki, a także przebudowy sieci energetycznej i wodociągowej.
– Od 6 sierpnia wyłączona zostanie ulica Jankego na odcinku łączącym ulice Kościuszki z Rzepakową. Dodatkowo wyłączona z ruchu będzie część jednokierunkowej jezdni ul. Kościuszki w kierunku centrum. Ruch pojazdów na tym odcinku ul. Kościuszki poprowadzony zostanie pozostawionym lewym pasem oraz dodatkowo pasem ruchu dla przeciwnego kierunku. W tym celu wykorzystany zostanie istniejący przejazd tymczasowy poprzez pas rozdziału w ciągu ul. Kościuszki – tłumaczy Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. Przywrócenie ruchu na ul. Kościuszki do stanu pierwotnego nastąpi w maju 2019 r.
Centrum przesiadkowe w Brynowie realizowane jest na pętli tramwajowej u zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki. Inwestycję o wartości 62,7 mln zł realizuje konsorcjum firm Warbud i Stor.
Centrum przesiadkowe zostanie ukończone w czwartym kwartale przyszłego roku, a w jej skład wejdzie m.in.: budynek obsługi podróżnych wraz z zapleczem, trzykondygnacyjny parking typu Park&Ride dla 500 samochodów oraz parking naziemny dla 52 pojazdów również typu Park&Ride, zadaszony parking dla rowerów typu Bike&Ride, miejsca postojowe dla autobusów, postój taksówek i tzw. punkty Kiss&Ride.
Przebudowany zostanie także układ torowy oraz utworzone będą zintegrowane zadaszone platformy peronowe autobusowo – tramwajowe, umożliwiające przesiadki pomiędzy autobusami i tramwajami w systemie „drzwi w drzwi”, wyposażone w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.
Realizacja tej inwestycji to szereg korzyści dla mieszkańców. – Powstanie centrum przesiadkowego pozytywnie wpłynie na życie dzielnic naszego miasta. Z jednej strony zależy nam na odciążeniu Brynowa z ruchu samochodowego. Chcemy, żeby kierowcy, którzy dojeżdżają samochodami do pracy w śródmieściu – zostawiali je w centrum przesiadkowym i kontynuowali podróż autobusem lub tramwajem. Z drugiej strony zmniejszenie ruchu samochodowego oznacza mniejszą emisję spalin oraz zmniejszenie poziomu hałasu – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Dodaje także, że dodatkowym zyskiem dla mieszkańców będzie znaczące zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów do centrum. A po powstaniu ponad 5-kilometrowej linii tramwajowej na południe miasta – mieszkańcy uzyskają dogodne połączenie m.in. z Ochojcem, Górnośląskim Centrum Medycznym, Osiedlem Odrodzenia i Kostuchną.
Przypomnijmy, że w Katowicach obecnie trwa budowa czterech centrów przesiadkowych. Pierwszy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a podróżni będą mogli z niego skorzystać jeszcze w tym roku. Kolejne w Zawodziu i przy ul. Sądowej.