Kategorie

Katowice: Rusza budowa centrum przesiadkowego w Ligocie. Są utrudnienia i zmiany w organizacji ruchu [WIDEO]

Pierwszy węzeł przesiadkowy w Katowicach powstanie w Ligocie. W czerwcu została podpisana umowa z firmą SKANSKA SA z siedzibą w Warszawie na realizację tej inwestycji. Wykonawca na budowę węzła przesiadkowego ma rok. -W związku z rozpoczęciem prac na budowie węzła przesiadkowego w Ligocie zostaje zmieniona organizacja ruchu w tym rejonie. Od 19 lipca na ulicy Panewnickiej na odcinku od ulicy Świdnickiej do Franciszkańckiej będzie obowiązywał ruch tylko w jednym kierunku. – informuje Ewa Biskupska, rzecznik Urzędu Miasta Katowice. Kierowcy, którzy będą poruszali się ulicą Panewnicką od strony skrzyżowania z ulicą Piotrowicką będą mogli przejechać zwężeniem, natomiast kierowcy przyjeżdżający od strony ulicy Kłodnickiej – będą musieli skorzystać z objazdu ulicą Franciszkańską.

 

Zmiany w organizacji ruchu będą obowiązywały w pierwszym etapie realizowanych prac, czyli planowo do końca roku. Następnie prace zostaną przeniesione na drugą połowę ulicy Panewnickiej. W związku z prowadzonymi pracami także autobusy miejskie będą korzystały z objazdu ulicą Franciszkańską, na której będą obsługiwały dotychczasowe przystanki. Dojazd do dworca PKP oraz postoje taksówek zostaną utrzymane.

 

Węzeł przesiadkowy w Ligocie będzie obsługiwał połączenia: autobus – pociąg – komunikacja indywidualna. W skład inwestycji wejdzie parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi, na którym na podstawie biletu miesięcznego na komunikację miejską, kierowcy będą mogli pozostawić pojazdy bezpłatnie. Wybudowana zostanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek. W centrum mają znaleźć się punkty informacji pasażerskiej, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także tzw. urzędomat. Wykonawca węzła jest ponadto zobowiązany do urządzenia zieleni i małej architektury.

 

-Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne,  przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – informuje Marcin Krupa, prezydent Katowic. Koszt budowy węzła przesiadkowego w Ligocie to 9.097.241, 14 zł brutto. Przypomnijmy, że na węzły przesiadkowe w Brynowie, Ligocie, Zawodziu i przy ul. Sądowej. Katowice uzyskały dofinansowanie w wysokości ponad 160 mln zł na te inwestycje. Obecnie trwają procedury przetargowe na węzły w Brynowie i Zawodziu. Podobne inwestycje zaplanowane są także w Podlesiu, Piotrowicach, Kostuchnie oraz przy ulicach: Jana.

 

Pierwszy węzeł przesiadkowy w Katowicach powstanie w Ligocie. W czerwcu została podpisana umowa z firmą SKANSKA SA z siedzibą w Warszawie na realizację tej inwestycji. Wykonawca na budowę węzła przesiadkowego ma rok. -W związku z rozpoczęciem prac na budowie węzła przesiadkowego w Ligocie zostaje zmieniona organizacja ruchu w tym rejonie. Od 19 lipca na ulicy Panewnickiej na odcinku od ulicy Świdnickiej do Franciszkańckiej będzie obowiązywał ruch tylko w jednym kierunku. – informuje Ewa Biskupska, rzecznik Urzędu Miasta Katowice.

 
Kierowcy, którzy będą poruszali się ulicą Panewnicką od strony skrzyżowania z ulicą Piotrowicką będą mogli przejechać zwężeniem, natomiast kierowcy przyjeżdżający od strony ulicy Kłodnickiej – będą musieli skorzystać z objazdu ulicą Franciszkańską. Zmiany w organizacji ruchu będą obowiązywały w pierwszym etapie realizowanych prac, czyli planowo do końca roku. Następnie prace zostaną przeniesione na drugą połowę ulicy Panewnickiej. W związku z prowadzonymi pracami także autobusy miejskie będą korzystały z objazdu ulicą Franciszkańską, na której będą obsługiwały dotychczasowe przystanki. Dojazd do dworca PKP oraz postoje taksówek zostaną utrzymane.

 

Węzeł przesiadkowy w Ligocie będzie obsługiwał połączenia: autobus – pociąg – komunikacja indywidualna. W skład inwestycji wejdzie parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi, na którym na podstawie biletu miesięcznego na komunikację miejską, kierowcy będą mogli pozostawić pojazdy bezpłatnie. Wybudowana zostanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek. W centrum mają znaleźć się punkty informacji pasażerskiej, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także tzw. urzędomat. Wykonawca węzła jest ponadto zobowiązany do urządzenia zieleni i małej architektury.

 

-Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne,  przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – informuje Marcin Krupa, prezydent Katowic. Koszt budowy węzła przesiadkowego w Ligocie to 9.097.241, 14 zł brutto. Przypomnijmy, że na węzły przesiadkowe w Brynowie, Ligocie, Zawodziu i przy ul. Sądowej – Katowice uzyskały dofinansowanie w wysokości ponad 160 mln zł. Obecnie trwają procedury przetargowe na węzły w Brynowie i Zawodziu. Podobne inwestycje zaplanowane są także w Podlesiu, Piotrowicach, Kostuchnie oraz przy ulicy św. Jana.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button