Katowice: ruszają prace nad Centrum Przesiadkowym Zawodzie
Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w katowickim Zawodziu. Dla mieszkańców na początek oznacza to, że zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.
Wykonawca przystąpił do inwentaryzacji, która obejmuje przegląd elewacji zewnętrznych oraz cześć wnętrz na budynkach: 1 Maja 158-158A, Łączna 2-4 oraz 1 Maja 162A. Dodatkowo rozpoczęła się inwentaryzacja mieszkań. W przyszłym tygodniu inwentaryzowane będą mieszkania oraz budynki gospodarcze z adresu ul. Łączna nr dz. 210/5. – Mieszkańcy mogą spodziewać się odwiedzin przedstawicieli firmy działającej na zlecenie wykonawcy robót – konsorcjum ZUE S.A i Unibep S.A, którzy będą chcieli sprawdzić stan techniczny ich mieszkań. Każda z uprawnionych osób do przeprowadzenia takiej wizyty będzie wyposażona w specjalny identyfikator. O inwentaryzacji technicznej powiadomieni są także administratorzy budynków – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.
Jednocześnie wykonawca przystąpi do badań geologicznych, których przeprowadzenie jest konieczne przed przystąpieniem prac budowlanych. W związku z powyższym od poniedziałku (22.01.2018) zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli. – W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów – na razie bez wprowadzania zmian w organizacji ruchu dotyczące autobusów i kierowców samochodów – dodaje rzecznik.
Tramwaje linii nr 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15, 20 i 33 zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu. Tym samym jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek „Zawodzie Pętla” zlokalizowany bezpośrednio przy ul. 1 Maja (obecnie obsługiwany przez m.in. linie tramwajowe nr: 14, 15 i 20). – To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkim pasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będą do tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczych kursów linii jadących od strony Szopienic a kończących się dotąd na pętli, gdyż będą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np. na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. – Zrealizowanie zaplanowanych działań w perspektywie najbliższych kilku lat przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych i tworzących jednolity zrównoważony system. W Katowicach kładziemy nacisk na tzw. transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy wszystkich uczestników ruchu – pieszych, rowerzystów, osób korzystających z komunikacji publicznej, ale także kierowców – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
W Katowicach podobnych inwestycji planowanych jest aż osiem, a cztery z nich powstanie w ciągu 2 najbliższych lat. Pierwszy węzeł przesiadkowy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a pierwsi podróżni będą mogli z niego skorzystać w połowie 2018 roku. W przypadku węzła w Brynowie – kilka dni temu przekazano teren budowy i wkrótce poznamy szczegóły prowadzonych prac. Inwestycja ta zostanie zakończona w III kwartale 2019 roku. Czwarty węzeł powstanie przy ulicy Sądowej. Będzie on obsługiwał kursy dalekobieżne. Obecnie trwa procedura przetargowa, w której ofertę złożyły 4 podmioty.
Usprawnijcie lepiej rozkłady jazdy a nie jakieś centra przesiadkowe.Chore pomysły