reklama
Kategorie

Katowice: Startuje „Lokal na kulturę”. Miasto czeka na ciekawe inicjatywy kulturalne

reklama

To juk XIII edycja konkursu „Lokal na kulturę”. Jest on adresowany do osób, które mają ciekawe pomysły na uruchomienie działalności kulturalnej, artystycznej bądź twórczej. Jego celem jest ułatwienie startu społecznym inicjatywom kulturalnym. Wsparcie magistratu polega na udostępnieniu lokali po preferencyjnych stawkach czynszu.

 

Walka z robalami w Jaworznie i z dzbanami dewastującymi miasto w Sosnowcu:

– Projekty działające w ramach „Lokalu na kulturę” są dowodem na to, że sprawdza się strategia miasta, by inwestować w kulturę, nie tylko w wielkie wydarzenia, koncerty czy instytucje, ale, by wspierać oddolne inicjatywy mieszkańców, którzy najlepiej wiedzą, co jest potrzebne w ich najbliższym otoczeniu – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

reklama

Dotychczas w dwunastu edycjach wystawiono do konkursu 77 wolnych lokali użytkowych, zawarto umowy na 36 lokali, a aktualnie w użytkowaniu pozostają 24 lokale.

Program „Lokal na Kulturę” powstał, by wspomagać organizacje prowadzące działalność kulturalną, artystyczną lub twórczą. Jak to działa? Wystarczy ciekawy i twórczy pomysł na inicjatywę związaną z szeroko pojętą kulturą, a urząd udostępnia na wynajem wybrane lokale w atrakcyjnych cenach za metr kwadratowy.

W obecnej edycji do konkursu „Lokal na kulturę” wystawiono dwa lokale:

– ul. Adamskiego 11 (72,20 m2 + piwnica 20,48 m2)
– ul. Dąbrowskiego 2 (89,13 m2)

Do konkursów na najem lokali użytkowych pod nazwą „Lokal na kulturę” przeznacza się lokale użytkowe stanowiące własność miasta Katowice, zarządzane przez Komunalny Zakład Gospodarki mieszkaniowej w Katowicach, dla których nie ustalono najemcy w wyniku dwukrotnego wystawienia do przetargu.

Zainteresowane osoby mogą składać oferty do 23 lipca br.

Więcej informacji na stronie www.lokalnakulture.pl

A już wkrótce w ramach „Lokalu na Kulturę” nastąpi otwarcie nowego miejsca na kulturalnej mapie Katowic. Black Woolf to autorski koncept stworzony z miłości do literatury i wysokiej jakości kawy. Ideą tego miejsca będzie upowszechnianie czytelnictwa w językach obcych, promowanie niszowej prasy zarówno polsko- jak i anglojęzycznej oraz popularyzacja kawy jakości specialty. Black Woolf będzie również miejscem ciekawych wydarzeń, warsztatów, spotkań z ludźmi świata książki i rozmów przy kawie. Otwarcie planowane jest na drugą połowę lipca.

 

źr. UM Katowice

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button