reklama
Silesia Flesz najnowsze informacje

Kierowców czekają gigantyczne korki na al. Roździeńskiego. GDDKiA podpisała umowę na remont drogi S86

Wystarczy jedna stłuczka i już zaczyna się korkować, a niebawem przez jakiś czas korki mogą być tu codziennością. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na remont drogi S86. To krótka, ale bardzo oblegana trasa.

 

Jeśli chodzi o ten fragment al. Roździeńskiego-Sosnowiec to jest rocznie ok. 14,5 mln pojazdów. W przeciwnym kierunku – czyli Sosnowiec, przez al. Roździeńskiego, w kierunku centrum – to jest blisko 14 mln przejazdów rocznie. To pokazuje, że natężenie ruchu w tym miejscu jest bardzo duże – mówi Sandra Hajduk, UM Katowice.

Jak wynika z ostatniego badania GDDKiA, przejeżdża tędy średnio ponad 112 tys. pojazdów na dobę. Nie dziwne, że tak intensywnie użytkowana droga wymaga remontu. Nawet jeśli nie widać tego na pierwszy rzut oka. Zakres zaplanowanych prac jest szerszy niż tylko wymiana nawierzchni na 6-kilometrowym odcinku trasy łączącej Katowice i Sosnowiec.

reklama

– Na prawych pasach będziemy również wchodzić głębiej tak, aby poprawić trwałość wykonywanego remontu. W przyszły tygodniu, we wtorek, przekażemy wykonawcy plac budowy. Wtedy będziemy też określać szczegóły remontu. Na pewno chcemy zdążyć to zrobić przed okresem jesiennym, bowiem charakteryzuje się on dużą ilością opadów i niższymi temperaturami – mówi Marek Pruska, GDDKiA Katowice.

Remont za prawie 25 mln zł ma rozpocząć się w najbliższych tygodniach. Zgodnie z umową, termin zakończenia prac, to styczeń 2023 roku, ale nie powinny potrwać aż tak długo. Kierowcy mogą zastanawiać się, czemu prace nie zostały przeprowadzone w okresie letnim, kiedy ruch jest zdecydowanie mniejszy.

– Możemy próbować planować realizację tych remontów w okresie wakacyjnym. Niemniej jednak z uwagi na ustawę prawo zamówień publicznych, bardzo trudno przewidzieć kiedy się ona rozstrzygnie – wyjaśnia Prusak.

Podczas inwestycji na drodze nie zajdą żadne zmiany. Sosnowiec od dłuższego czasu stoi na stanowisku, że dobrym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie tu buspasa, którym swobodnie mogłyby się poruszać autobusy komunikacji miejskiej czy taksówki. Jednak te pomysły spotykały się ze sprzeciwem, bo wpłynęłyby na płynność ruchu.

– Właśnie takie rozwiązanie sprawiłoby, że tych samochodów na drodze ekspresowej S86 byłoby, w naszej ocenie, mniej. Jesteśmy już mądrzejsi o kilka lat doświadczeń z ulicą 3 Maja w centrum naszego miasta. Gdzie też spotykaliśmy się z takimi samymi argumentami, ze to jest droga tranzytowa. Nie chodziło tutaj o tranzyt przez pół Polski, ale tranzyt przez całe miasto. Okazało się, że takiego problemu nie ma – mówi Rafał Łysy, Urząd Miejski w Sosnowcu.

Zapowiadany remont i tak wywoła dużo emocji wśród kierowców, bynajmniej nie pozytywnych. Muszą oni przygotować się na to, że trzeba tu będzie swoje odstać. Jedynym pocieszeniem może być fakt, że w trakcie prac mają być przejezdne po dwa pasy w obu kierunkach.

Autor:

reklama

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button