Kolejne wagony trafiły do Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Kolejna partia wagonów z byłej KWK „Kazimierz – Juliusz” w Sosnowcu trafiła do siedziby Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych przy ul. Mikołaja Reja. Tym razem do Bytomia trafiło 11 wagonów, które są częścią przejętego w formie darowizny od Spółki Restrukturyzacji Kopalń SA taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury torowej.
– 11 wagonów, które w dwóch transportach trafiły do siedziby naszego Stowarzyszenia to wagony przeznaczone do transportu materiałów technicznych, podkładów oraz szyn – mówi Kamil Czarnecki, prezes Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych.
42 elementy taboru kolejowego i infrastruktury torowej
Gmina Bytom dla Górnośląskich Kolei Wąskotorowych pozyskała z czterech kopalń: z oddziału KWK „Makoszowy” w Zabrzu, oddziału KWK „Centrum” w Bytomiu, oddziału Kopalni Węgla Kamiennego w Całkowitej Likwidacji /była KWK „Kazimierz-Juliusz” w Sosnowcu”/ oraz KWK „Wieczorek” w Katowicach, 42 elementy taboru kolejowego i infrastruktury torowej, na które składają się: lokomotywy, wozy urobkowe, wozy średnie do transportu materiałów, wagony podsadzkowe, platformy WOZ, wagon cysterny oraz wóz do transportu butli technicznych, a także napęd zwrotnicowy ręczny i elektryczny, puszki kablowe, tory kolejowe oraz pręty nastawcze.
Pozyskany w formie darowizny dla SGKW tabor kolejowy i elementy infrastruktury, z pewnością będzie przydatny w codziennej eksploatacji kolei wąskotorowej.
Przejęty przez gminę tabor kolejowy pochodzi z różnych okresów, między innymi z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku
Warto dodać, że miasto pokryło jedynie koszty nabycia przekazania mienia w kwocie 30 tys. zł. Transport wszystkich 42 elementów taboru i infrastruktury torowej będzie odbywać się partiami. W lutym do SGKW przy ul. Reja trafiło 5 wagonów, zaś we wtorek 24 maja 11 wagonów z oddziału Kopalni Węgla Kamiennego w Całkowitej Likwidacji /była KWK „Kazimierz-Juliusz” w Sosnowcu”/.
Warto dodać, że przejęty przez gminę tabor kolejowy pochodzi z różnych okresów, między innymi z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, ale również z początku XXI wieku /osiem wozów urobkowych z 2004 roku oraz wóz do transportu butli technicznych z 2011 roku.
Źródło: UM Bytom