Komunikacyjny paraliż w Katowicach. Od dziś przez najbliższe 4 tygodnie
6 marca ruszył pierwszy etap zmiany organizacji ruchu związanej z budową przez Tramwaje Śląskie linii tramwajowej na ulicy Grundmanna. Konieczność zbudowania podpory środkowej nowego wiaduktu tramwajowego nad Drogową Trasą Średnicową sprawia, że niezbędne jest zawężenie wewnętrznych pasów ulicy Chorzowskiej w obu kierunkach.
Do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Ten etap prac potrwa najbliższe cztery tygodnie. Jednocześnie wystąpią utrudnienia na wlocie ul. Stęślickiego – zawężenie jezdni wynikające z remontu torowiska. Inwestycje prowadzą Tramwaje Śląskie.
W ostatnich latach gruntownie zmodernizowane zostały niemal wszystkie torowiska tramwajowe na terenie Katowic, wybudowane zostały także zintegrowane centra przesiadkowe w Zawodziu i Brynowie, które pozwalają podróżnym na pozostawienie tam samochodu i szybkie dotarcie tramwajem do centrum miasta. Jednak wytyczenie i budowa zupełnie nowego odcinka sieci tramwajowej w Katowicach jest faktycznie realizowana po raz pierwszy od 75 lat. Ważne jest, by komunikacja tramwajowa w Katowicach była jak najefektywniejsza, a budowa tej trasy ma w tym względzie ogromne znaczenie.
Przypomnijmy, że w ramach zadania przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego, uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką. Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna – równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa mostu na Rawą oraz wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł.