reklama
Kategorie

Koniec z chodzeniem do urzędu. W Siemianowicach Śląskich urzędnik przyjdzie do domu

Mieszkańcy Siemianowic Śląskich mogą skorzystać z usług mobilnego urzędnika. To ogólnopolski program pomocowy, który ma wspierać osoby niesamodzielne. Z domowej wizyty urzędnika mogą skorzystać siemianowiccy seniorzy, niepełnosprawni czy osoby o ograniczonej sprawności poruszania się.

– Mamy tutaj wydział gospodarki lokalowej, który na przykład może przyjechać do osób niepełnosprawnych czasowo lub trwale by np. przyjąć wniosek o przydział mieszkania. Wydział polityki społecznej może wydać karty Siemianowickiej Karty Rodziny 3+ bądź Karty Seniora, wydział np. gospodarki komunalnej jest w stanie przyjąć deklarację o wysokości opłat czy złożyć korektę. W związku z tym tak naprawdę każdy z wydziałów jest w stanie wesprzeć mieszkańca, który nie może dotrzeć bezpośrednio do urzędu – mówi Piotr Kochanek, UM Siemianowice Śląskie.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Nowy lek na COVID-19. Od poniedziałku dostaną go pacjenci na Śląsku

IKEA będzie drukować słynne klopsiki w 3d! Będą też robaki i algi

Powiązane artykuły

Koronawirus w Polsce: Piąta fala nie będzie ostatnią

Mobilny urzędnik odwiedza mieszkańców w poniedziałki i czwartki. Mieszkańcy są wcześniej informowani o planowanej dacie wizyty. Seniorzy i niesamodzielni mieszkańcy Siemianowic na pomoc mogą też liczyć ze strony Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ

– Nasi pracownicy kupują produkty żywnościowe, w ramach których osoby mogą przyrządzić posiłek i nie wychodząc z domu jakoś przetrwać ten czas kwarantanny lub izolacji. Natomiast drugi program jest podobny, ale skierowany do wszystkich mieszkańców Siemianowic Śląskich – czy to rodzin czy osób samotnie gospodarujących, które nie mają osób najbliższych czy rodziny mogącej zapewnić dowiezienie zakupów czy posiłku. Również dokonujemy zakupu takich produktów żywnościowych i dowozimy gorący posiłek, żeby ten okres pandemii jakoś przetrwały – mówi Mateusz Kacy, dyrektor MOPS w Siemianowicach Śląskich.

Aby skorzystać z takiej pomocy, wystarczy zadzwonić do biura MOPS. By zamówić wizytę mobilnego urzędnika do domu, należy skontaktować się z urzędem miasta. Urzędnicy podkreślają jednak, że usługa skierowana jest wyłącznie do konkretnej grupy mieszkańców a nie tych, którym do urzędu nie chce się przyjść.

Autor: Monika Taranczewska


Czas na Detektywa Monka w Telewizji TVS!


 

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button