reklama
Wiadomość dnia

Kto zbuduje Centrum Przesiadkowe w Gliwicach? Wiadomo, kto zgłosił się do przetargu

reklama

Wiadomo już jakie formy zgłosiły chęć budowy Centrum Przesiadkowego w Gliwicach. To Budimex S.A., konsorcjum firm: Warbud S.A i Eurovia Polska S.A. oraz konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i PRUiM SA.

 

 

Panika przed koronawirusem! TOP 5 Silesia Flesz
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

reklama

Teraz czas na analizę złożonych w przetargu ofert i wybór tej najkorzystniejszej. Według planu budowa CP ma się rozpocząć na przełomie II i III kwartału bieżącego roku. Wyłoniony w przetargu wykonawca zajmie się budową Centrum Przesiadkowego, przebudową ul. Składowej i fragmentu ul. Toszeckiej oraz odcinka ul. Tarnogórskiej.

Budowa nowoczesnego Centrum Przesiadkowego gruntownie zmieni na korzyść oblicze centrum Gliwic tworząc przyjazną przestrzeń miejską.

Nowoczesne Centrum Przesiadkowe powstanie na dawnych terenach pokolejowych i skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy zadaszony dworzec autobusowy wraz z budynkiem głównym obsługi pasażerskiej, usługowym budynkiem pomocniczym i tunelem łączącym Centrum Przesiadkowe z dworcem PKP oraz z południową stroną miasta.

Nowe i droższe bilety w Metropolii! Ile teraz za autobus i tramwaj?

Centrum Przesiadkowe w Gliwicach ma być nowoczesnym obiektem, zintegrowanym z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z miejscami postojowymi dla samochodów i infrastrukturą rowerową (zadaszone miejsca postojowe, boksy dla rowerów, stacje napraw rowerów, przygotowanie infrastruktury dla stacji wypożyczalni rowerów) oraz zapleczem komercyjnym.

W ramach robót drogowych zostanie m.in. zmieniona konstrukcja jezdni ulic, powstaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, pojawi się nowe oświetlenie uliczne. Niezbędna będzie także budowa nowych i przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu. Ul. Składowa zostanie połączona z ul. Toszecką. Natomiast na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Miasto planuje także montaż instalacji fotowoltaicznej, która będzie zasilała Centrum Przesiadkowe w energię elektrycznej.

W kolejnej części przedsięwzięcia – po południowej stronie dworca – przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, placu przed dworcem PKP, placu Piastów, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i fragmentów ul. Jagiellońskiej, Piwnej i Zwycięstwa. Te prace, wraz z robotami towarzyszącymi, prowadzić będzie Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach, który obecnie przygotowuje przetarg na ten zakres prac.

Na realizację projektu „Zachodnia Brama Metropolii Silesia – Centrum Przesiadkowe w Gliwicach” Miasto otrzymało 129 mln zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

źródło: UM Gliwice
red: W.Żegolewski

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Koronawirus w Polsce! Pierwszy przypadek potwierdzony

Epidemia koronawirusa: trwają ćwiczenia na wypadek zagrożenia epidemiologicznego

Pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce. GIS wydał specjalny KOMUNIKAT

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button